نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرقوامی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorستوده, هادیfa_IR
dc.contributor.authorچینی, سید فرشیدfa_IR
dc.contributor.authorریاسی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:25:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:25:14Z
dc.date.available1399-08-22T04:25:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:25:14Z
dc.date.issued2018-02-01en_US
dc.date.issued1396-11-12fa_IR
dc.identifier.citationمیرقوامی, محمد, ستوده, هادی, چینی, سید فرشید, ریاسی, علیرضا. (1396). طراحی هیدرودینامیکی و شبیه‌سازی عددی توربین محوری با ارتفاع بسیار کم. مهندسی مکانیک مدرس, 17(12), 373-381.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-36-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521986
dc.description.abstractیکی از روش‌های جدید بهره‌برداری از انرژی آبی در رودخانه‌ها و کانال‌ها استفاده از نیروگاه‌های کوچک مجهز به توربین‌های محوری با ارتفاع بسیار کم می‌باشد. در این پژوهش روند طراحی و شبیه‌سازی عددی توربین با ارتفاع بسیار کم با توجه به اطلاعات نمونه ساخته‌شده، ارائه شده است. توربین صنعتی مورد مطالعه قادر به تولید توان450 کیلووات در ارتفاع 2.6 متر است. برای تولید هندسه توربین، کد محاسباتی با استفاده از ترکیب نرم‌افزارهای متلب و ایکس‌فویل توسعه داده شده‌ است. در روند حل، طراحی هیدرودینامیکی اولیه با توجه به معادله اویلر برای چرخ‌های آبی انجام شده ‌است. در ادامه با توجه به روش کلاسیک طراحی توربوماشین‌های محوری و انتخاب هیدروفویل با ضریب برآی مناسب، اطلاعات نهایی هندسی برای مقاطع پره چرخ به‌دست آمده ‌است. پس از انتقال هندسه و ایجاد شبکه‌بندی ساختاریافته در توربوگرید برای گسسته‌سازی معادلات حاکم، شبیه‌سازی عددی با استفاده از نرم‌افزار سی‌اف‌ایکس انجام شده ‌است. نتایج شبیه‌سازی برای مجموعه توربین شامل چرخ و پره‌های راهنما در بازشدگی‌های مختلف پره‌های چرخ ارائه شده‌اند. همچنین نتایج مربوط به امکان وقوع کاویتاسیون در بازشدگی‌ها و دبی‌های مختلف بررسی شده است. نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که استفاده از روش طراحی ارائه‌شده، راندمان هیدرولیکی را برای نقطه کاری در بازشدگی مبنای طراحی پره‌های چرخ به میزان حدود 89 درصد رسانده ‌است. از نظر کاویتاسیون، توربین طراحی‌شده تنها در دبی‌های بالای خارج از نقطه طراحی و در بازشدگی‌های مثبت پره‌های چرخ دچار کاویتاسیون لبه ورودی می‌شود و در نقطه طراحی مشکل کاویتاسیون وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent1604
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectتوربین آبیfa_IR
dc.subjectارتفاع بسیار کمfa_IR
dc.subjectهیدروفویلfa_IR
dc.subjectراندمان هیدرولیکیfa_IR
dc.subjectکاویتاسیونfa_IR
dc.titleطراحی هیدرودینامیکی و شبیه‌سازی عددی توربین محوری با ارتفاع بسیار کمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مکانیک دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue12
dc.citation.spage373
dc.citation.epage381


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد