نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباروتکوب, حسینfa_IR
dc.contributor.authorحنیفی میانگفشه, کاوهfa_IR
dc.contributor.authorیاری, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:25:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:25:13Z
dc.date.available1399-08-22T04:25:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:25:13Z
dc.date.issued2018-02-01en_US
dc.date.issued1396-11-12fa_IR
dc.identifier.citationباروتکوب, حسین, حنیفی میانگفشه, کاوه, یاری, مرتضی. (1396). طراحی و تحلیل سیستم جدید سیکل رنکین آلی با محرک اولیه توربین گاز SGT-400 مطالعه موردی: منطقه نار- کنگان(جنوب ایران). مهندسی مکانیک مدرس, 17(12), 361-372.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-7049-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521985
dc.description.abstractدر این تحقیق، طراحی و تحلیل یک سیستم تولید همزمان با سیال عامل های مختلف از نظر ترمودینامیکی و اقتصادی مورد مطالعه قرارگرفته است. از مدل اگزرژی- اقتصادی و اگزرژی- زیست محیطی برای بررسی سیستم با تکیه بر هزینه محصولات، استفاده شده است. طراحی سیستم جدید برپایه سیکل رنکین آلی با محرک اولیه توربین گاز جهت برآورده نمودن اهداف مورد نیاز ایستگاه تقویت فشار منطقه نار- کنگان می باشد. این اهداف عبارتند از: تولید الکتریسیته، توان سرمایش و هزینه های تولید. با استفاده از آنالیز حساسیت، پارامترهای دمای ورودی به توربین، دیگ بخار و چگالش و فشار ورودی به توربین مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که دی کلرو تری فلورو اتان و تولوئن عملکرد بهتری در تولید الکتریسیته (1.612 مگاوات) و تولید سرمایش (6.282 مگاوات) دارند. در حالیکه دی اکسید کربن از نظر اقتصادی (103.5 دلار بر مگاژول) عملکرد بهتری دارد. با افزایش دما و فشار ورودی به توربین توان سرمایشی کاهش می یابد به جز در سیال دی اکسید کربن که سبب افزایش توان سرمایشی می گردد. همچنین با افزایش دمای چگالش و ورودی به دیگ بخار، توان سرمایشی به ترتیب کاهش و افزایش پیدا می کند. مجموع هزینه محصولات برای همه سیال عامل ها با افزایش دمای ورودی دیگ بخار و توربین و کاهش دمای چگالش، کاهش می یابد. در حالیکه برای دی اکسید کربن، در یک فشار بهینه، هزینه به مینیمم مقدار خود می رسد. محفظه احتراق و دیگ بخار به دلیل بازگشت ناپذیری ها بیشترین نرخ تخریب را در اجزای سیستم دارند.fa_IR
dc.format.extent1360
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectاگزرژی- اقتصادیfa_IR
dc.subjectاگزرژی- زیست محیطیfa_IR
dc.subjectسیکل رنکین آلیfa_IR
dc.subjectتوربین گازfa_IR
dc.subjectگذر بحرانی دی اکسید کربنfa_IR
dc.titleطراحی و تحلیل سیستم جدید سیکل رنکین آلی با محرک اولیه توربین گاز SGT-400 مطالعه موردی: منطقه نار- کنگان(جنوب ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لشت نشاء- ریباکنار، لشت نشاء، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لشت نشاء- ریباکنار، لشت نشاء، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریزfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue12
dc.citation.spage361
dc.citation.epage372


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد