نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدلی, آرمانfa_IR
dc.contributor.authorدهقان منشادی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorافشاری, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:25:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:25:06Z
dc.date.available1399-08-22T04:25:06Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:25:06Z
dc.date.issued2018-02-01en_US
dc.date.issued1396-11-12fa_IR
dc.identifier.citationعبدلی, آرمان, دهقان منشادی, مجتبی, افشاری, ابراهیم. (1396). طراحی جدید و بررسی عملکرد میدان جریان پیل سوختی غشاء پلیمری جهت بهبود عملکرد برای کاربرد در یک وسیله هوایی. مهندسی مکانیک مدرس, 17(12), 297-308.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-3133-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521978
dc.description.abstractاز مهم‌ترین قسمت‌های پیل‌های سوختی پلیمری صفحات دوقطبی می‌باشد که از طریق مسیر کانال‌هایی که به‌عنوان میدان جریان در این صفحات مطرح می‌گردد، دسترسی گازهای واکنش‌گر به سطح لایه‌های کاتالیست برای انجام واکنش‌های الکتروشیمیایی پیل سوختی امکان‌پذیر می‌باشد. تاکنون محققان بسیاری به طراحی میدان جریان‌های مختلفی برای پیل‌های سوختی پرداخته‌اند. گرچه هر یک از مدل‌های مطرح‌شده دارای مزایا و معایب مربوط به خود می‌باشد؛ اما یک طراحی مناسب برای میدان جریان پیل سوختی که توزیع یکنواخت گازهای واکنش‌گر را روی سطح لایه کاتالیست داشته باشد، دسترسی به عملکرد بالاتر و عمر بیشتر پیل‌های سوختی را نتیجه می‌دهد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این تحقیق به معرفی یک الگوی جریان جدید برای میدان جریان پیل سوختی پرداخته‌شده است و نتایج عددی بدست آمده با یک مدل با آرایش متداول موازی مورد مقایسه قرار گرفته‌شده است. میدان جریان ارائه‌شده به صورت مارپیچ اصلاح‌شده با ابعاد کلی پیل 6400 میلی‌متر مربع بوده که دسترسی به توزیع یکنواخت گازهای واکنش‌گر، چگالی جریان و دما ممکن شده است. افزایش 66 درصدی چگالی جریان محدود و رشد 1.7 برابر چگالی توان با اصلاح آرایش برای میدان جریان محقق شده است. در ادامه با در نظر گرفتن نقطه طراحی پیل سوختی بر اساس منحنی چگالی توان مدل جدید ارائه‌شده، به بررسی مشخصات و توان ویژه پیل سوختی در یک مأموریت هوایی پرداخته‌شده است و دسترسی به توان مخصوص بالا که در کاربردهای هوایی اهمیت ویژه‌ای دارد، حاصل‌شده است.fa_IR
dc.format.extent1435
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپیل سوختی غشاء پلیمریfa_IR
dc.subjectطراحی میدان جریانfa_IR
dc.subjectتوزیع یکنواخت گازهای واکنش‌گرfa_IR
dc.subjectکاربرد هواییfa_IR
dc.titleطراحی جدید و بررسی عملکرد میدان جریان پیل سوختی غشاء پلیمری جهت بهبود عملکرد برای کاربرد در یک وسیله هواییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue12
dc.citation.spage297
dc.citation.epage308


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد