نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکسائی, سید ایمانfa_IR
dc.contributor.authorکوثری, امیررضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:24:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:24:50Z
dc.date.available1399-08-22T04:24:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:24:50Z
dc.date.issued2018-02-01en_US
dc.date.issued1396-11-12fa_IR
dc.identifier.citationکسائی, سید ایمان, کوثری, امیررضا. (1396). برنامه‌ریزی مسیر پروازی ارتفاع-مقید هواپیما در مانور تعقیب موانع زمینی. مهندسی مکانیک مدرس, 17(12), 135-144.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-7770-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521962
dc.description.abstractدر مقاله حاضر، مسئله طراحی مسیر یک وسیله پرنده به‌منظور اجتناب از برخورد با عوارض زمینی و با قید محدود بودن دامنه ارتفاع در یک دالان پروازی متأثر از شکل پستی و بلندی‌های زمین مورد بررسی قرار گرفته‌است. به منظور بهبود قابلیت تعقیب پذیری مسیر طراحی شده، باتوجه به ویژگی‌های عملکردی وسیله پرنده، اثر دو پارامتر عملکردی بیشینه نرخ صعود و بیشینه نرخ افزایش زاویه مسیر پرواز وسیله پرنده در الگوریتم حل وارد شده‌است. در این راستا، کمی‌سازی معیار عملکرد سیستم، طی تعریف تابع‌های هزینه مختلف جهت کمینه‌سازی زمان عملیات، تلاش کنترلی و شتاب عمودی وارد بر وسیله پرنده انجام پذیرفته است. مدل‌سازی ریاضیاتی عوارض زمینی که به عنوان خط سیر مکانی تهدید محسوب می شود از راهکار چند‌جمله‌ای توانی جهت هموارسازی پیاده‌سازی‌ شده‌است. در نهایت جهت حل مسئله از تئوری کنترل بهینه و راهکار برنامه‌ریزی غیرخطی استفاده شده ‌است. ارزیابی مطالعات موردی و شبیه‌سازی‌های عددی صورت پذیرفته مؤید کارایی راهکار پیشنهادی برای حل مسئله برنامه‌ریزی مسیر در مانورهای پروازی با الزام ارتفاع پایین جهت تعقیب و اجتناب از خطرات مستقیم و غیر مستقیم محیطی است.fa_IR
dc.format.extent2289
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectطراحی مسیرfa_IR
dc.subjectتعقیب عوارض زمینfa_IR
dc.subjectپرواز اجتناب از عوارض زمینfa_IR
dc.subjectکنترل بهینهfa_IR
dc.subjectدالان پروازیfa_IR
dc.titleبرنامه‌ریزی مسیر پروازی ارتفاع-مقید هواپیما در مانور تعقیب موانع زمینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue12
dc.citation.spage135
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد