نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدولتی, شکوفهfa_IR
dc.contributor.authorرضائی پژند, جلیلfa_IR
dc.contributor.authorشریعتی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:24:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:24:45Z
dc.date.available1399-08-22T04:24:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:24:45Z
dc.date.issued2018-02-01en_US
dc.date.issued1396-11-12fa_IR
dc.identifier.citationدولتی, شکوفه, رضائی پژند, جلیل, شریعتی, محمود. (1396). تحلیل عددی مودهای شکست صفحه کامپوزیتی تحت تاثیر ضربه تگرگ. مهندسی مکانیک مدرس, 17(12), 77-86.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-2130-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521956
dc.description.abstractدر این مقاله به تحلیل عددی مودهای شکست تحت بارگذاری ضربه تگرگ پرداخته شده است. تگرگ بدلیل ماهیت جامد و حجم بالای آب در آن، در مقایسه با باران و برف، یک خطر جدی برای هواپیما است. در پژوهش حاضر ابتدا به صحت سنجی مدلسازی عددی سازه کامپوزیت با نرم افزار المان محدود ال اس داینا تحت ضربه پرتابه صُلب فولادی پرداخته شده و سپس بارگذاری ضربه تگرگ مورد بررسی قرار گرفته است. تغییر در چیدمان صفحه کامپوزیت، تغییر سرعت و شکل پرتابه از پارامترهای مورد بررسی هستند. مقایسه نتایج بین پرتابه صلب و تگرگ با جرم و سرعت یکسان نشان داد فقط مود کششی ماتریس در برخورد پرتابه تگرگ رخ می دهد، درحالیکه در برخورد پرتابه صلب همه مودهای شکست مشاهده می شود. از طرفی با افزایش زاویه چیدمان، آستانه سرعت آسیب در بارگذاری ضربه تگرگ افزایش می یابد. بیشترین و کمترین آسیب در چیدمان ±15° و ±45° مشاهده شد. همچنین با افزایش سرعت پرتابه تگرگ تعداد بیشتری از لایه ها دچار آسیب می شوند. ضربه تگرگ استوانه ای در مقایسه با تگرگ کُروی سبب آسیب بیشتری در سازه کامپوزیت می شود.fa_IR
dc.format.extent1708
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectمواد کامپوزیتfa_IR
dc.subjectبارگذاری ضربهfa_IR
dc.subjectتگرگfa_IR
dc.subjectشبیه سازی عددیfa_IR
dc.titleتحلیل عددی مودهای شکست صفحه کامپوزیتی تحت تاثیر ضربه تگرگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده مکانیک، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentعضوهیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue12
dc.citation.spage77
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد