نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجلالی, سید سجادfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, سیدمحمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorاسحق نیموری, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:24:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:24:34Z
dc.date.available1399-08-22T04:24:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:24:34Z
dc.date.issued2018-01-01en_US
dc.date.issued1396-10-11fa_IR
dc.identifier.citationجلالی, سید سجاد, شریفی, سیدمحمدحسین, صالحی, غلامرضا, اسحق نیموری, مجید. (1396). تحلیل انرژی، اگزرژی و محیط‌زیستی استفاده از سیستم تبرید هیبریدی تراکمی-جذبی در کشتی تجاری. مهندسی مکانیک مدرس, 17(10), 429-438.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-9930-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521945
dc.description.abstractدر این مقاله استفاده از یک سیستم تبرید هیبریدی تراکمی-جذبی برای تأمین همزمان تقاضاء سرمایش تهویه مطبوع و سردخانه‌های‌ نگهداری گوشت، ماهی، سبزیجات و لبنیات، در کشتی پیشنهاد شده است. سرمایش برای تهویه مطبوع و چهار سردخانه اشاره شده، در هر کشتی وجود دارد، بنابراین استفاده از این سیستم تقریباً در همه کشتی‌ها می‌تواند مورد بررسی قرار‌گیرد و کاربرد آن محدود به کشتی خاصی نمی‌شود. گازهای خروجی موتورهای کمکی به عنوان منبع حرارتی برای بخش جذبی، در نظر گرفته شده است. نتایج نشان می‌دهد برای بارهای مختلف موتور، مقدار حرارتی که از گازهای خروجی از موتور قابل کسب کردن است، همواره بیشتر از مقدار تقاضا برای ژنراتور می‌باشد. با توجه به این‌که این موتورهای کمکی برخلاف موتور اصلی همیشه روشن هستند و به متحرک یا متوقف بودن کشتی بستگی ندارند، بنابراین گاز خروجی از موتور کمکی به عنوان یک منبع حرارتی مناسب و دائمی برای ژنراتور سیکل جذبی در کشتی قابل استفاده است. در این مقاله از تحلیل انرژی، اگزرژی و محیط‌زیستی برای مقایسه سیستم پیشنهادی و سیستم تبرید متداول در کشتی (سیستم تبرید تراکمی بخار) استفاده می‌شود. نتایج نشان می‌دهد، برای شرایط آب‌و‌هوای گرمسیری، مصرف سوخت و بازگشت‌ناپذیری کل، در سیستم پیشنهادی به ترتیب 91.6% و 26.6% کمتر از سیستم متداول در کشتی می‌باشد. استفاده از سیستم تبرید هیبریدی تراکمی-جذبی نسبت به سیستم تراکمی بخار متداول در کشتی، موجب 64834 دلار صرفه‌جویی سالانه به دلیل کاهش جریمه ناشی از انتشار CO2 می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1090
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectکشتیfa_IR
dc.subjectسیستم تبرید هیبریدیfa_IR
dc.subjectتهویه مطبوعfa_IR
dc.subjectسردخانهfa_IR
dc.subjectبازیابی حرارت اتلافیfa_IR
dc.titleتحلیل انرژی، اگزرژی و محیط‌زیستی استفاده از سیستم تبرید هیبریدی تراکمی-جذبی در کشتی تجاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی سیستم‌های انرژی، دانشکده علوم دریایی محمودآباد، دانشگاه صنعت نفت، محمودآباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی سیستم‌های انرژی، دانشکده علوم دریایی محمودآباد، دانشگاه صنعت نفت، محمودآباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی سیستم‌های انرژی، دانشکده علوم دریایی محمودآباد، دانشگاه صنعت نفت، محمودآباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تخصصی فناوری های نوین آملfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue10
dc.citation.spage429
dc.citation.epage438


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد