نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرخ ابادی, امینfa_IR
dc.contributor.authorمددی, حمیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:24:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:24:28Z
dc.date.available1399-08-22T04:24:27Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:24:28Z
dc.date.issued2018-01-01en_US
dc.date.issued1396-10-11fa_IR
dc.identifier.citationفرخ ابادی, امین, مددی, حمیدرضا. (1396). بررسی رشد خرابی ترک ماتریسی و جداشدگی بین لایه ای در چندلایه‌های متعامد تحت بارکششی. مهندسی مکانیک مدرس, 17(10), 375-384.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-7175-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521939
dc.description.abstractدر بررسی رفتار مواد مرکب در شرایط مختلف بارگذاری، انواع متنوعی از مودهای خرابی ممکن است ایجاد شوند که تأثیر بسزایی در نحوه عملکرد و خواص سازه دارند. در این مقاله با در نظرگیری مود‌های خرابی محتمل در مقیاس میکرو و توسعه آن‌ها در مقیاس ماکرو به مطالعه پاسخ چندلایه‌های متعامد در حضور خرابی به‌صورت عددی پرداخته می‌شود. بدین منظور در مقیاس میکرو اثر پیدایش و رشد جدایش اتصال الیاف از ماتریس و متعاقباً شکل‌گیری ترک ماتریسی موردبررسی قرار می‌گیرد. در ادامه و در مقیاس ماکرو به بررسی جدایش بین لایه‌ای ناشی از ترک ماتریسی پرداخته می‌شود. به‌منظور مدل‌سازی مود خرابی جدایش اتصال الیاف از ماتریس که یکی از اولین مودهای خرابی حاکم هست، از روش ناحیه چسبنده استفاده می‌شود و با شبیه‌سازی نتایج مربوط به جدایش فایبر از ماتریس، روش توسعه‌یافته در این مقاله با نتایج پژوهش-های صورت گرفته صحت سنجی می‌شود. در ادامه، به‌منظور در نظرگیری مود خرابی ترک ماتریسی، از روش المان محدود تعمیم‌یافته استفاده گردیده و درنهایت جدایش بین لایه‌ای ناشی از ترک ماتریسی با به‌کارگیری ناحیه چسبنده شبیه‌سازی می‌گردد. بدیهی است که در مطالعه موجود برهمکنش ناشی از این سه مود خرابی به‌صورت همزمان موردمطالعه قرار می‌گیرد. به‌طورکلی مدل‌سازی این حجم از فایبر و ماتریس به کمک اسکریپت نویسی در زبان برنامه‌نویسی پایتون در نرم‌افزار آباکوس صورت گرفته و روش شبیه‌سازی و حل مبتنی بر استفاده از روش المان محدود و نرم‌افزار آباکوس می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent1577
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectمایکرومکانیکfa_IR
dc.subjectالمان حجمی نمایندهfa_IR
dc.subjectناحیه چسبندهfa_IR
dc.subjectترک ماتریسیfa_IR
dc.subjectجدایش بین لایه‌ای. المان محدود توسعه یافتهfa_IR
dc.titleبررسی رشد خرابی ترک ماتریسی و جداشدگی بین لایه ای در چندلایه‌های متعامد تحت بارکششیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هییت علمی/گروه مکانیک دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentگروه هوافضا، دانشکده lمهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue10
dc.citation.spage375
dc.citation.epage384


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد