نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدعاخوان, معینfa_IR
dc.contributor.authorکبگانیان, منصورfa_IR
dc.contributor.authorندافی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:24:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:24:13Z
dc.date.available1399-08-22T04:24:10Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:24:13Z
dc.date.issued2018-01-01en_US
dc.date.issued1396-10-11fa_IR
dc.identifier.citationدعاخوان, معین, کبگانیان, منصور, ندافی, رضا. (1396). کنترل سَمت کوادروتور با پیاده‌سازی آزمایشگاهی کنترل‌کنندههای PID اصلاح‌شده و حالت لغزشی. مهندسی مکانیک مدرس, 17(10), 223-232.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-8679-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521923
dc.description.abstractکنترل سَمت پهپادها پایه و اساس بسیاری از سیستم‌های کنترلی نظیر کنترل موقعیت، تعقیب مسیر، تعقیب اهداف متحرک و عبور از موانع به شمار می‌رود. از این رو طراحی یک کنترل‌کننده سَمت مناسب که توانایی مقابله با اغتشاشات خارجی، کم‌عملگری مکانیکی، تغییر در مدل یا پارامتر فیزیکی سیستم و برهم‌کنش میان زیرسیستم‌های آن را داشته باشد، از مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند در کنترل پهپادها مورد بررسی قرار گیرد. هدف از این مقاله، بررسی پایدارسازی و کنترل زوایا و سَمت یک کوادروتور بوده که بدین منظور در ابتدا مدل دینامیکی سیستم با استفاده از روش نیوتن-اویلر تعیین شده و پارامترهای مورد نیاز مدل مانند ممان اینرسی، ضریب تراست و ضریب گشتاور درگ به کمک روش‌های آزمایشگاهی و یک نمونه فیزیکی واقعی شناسایی می‌گردد. در ادامه با طراحی کنترل‌کننده PID اصلاح‌شده و کنترل غیرخطی حالت لغزشی، عملکرد هر کدام از این آنها در تعقیب سَمت کوادروتور و تحت شرایط اغتشاش و وجود نویز در سنسورها بررسی و شبیه‌سازی می‌شود. در نهایت کنترل‌کننده‌های طراحی شده بر روی یک نمونه واقعی سه درجه آزادی پیاده‌سازی شده و نتایج آزمایشگاهی کنترل‌کننده‌های PID اصلاح‌شده و حالت لغزشی با یکدیگر و با نتایج حاصل از بخش شبیه‌سازی مقایسه می‌گردند.fa_IR
dc.format.extent3262
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectکوادروتورfa_IR
dc.subjectپیاده‌سازیfa_IR
dc.subjectکنترل سَمتfa_IR
dc.subjectPID اصلاح‌شدهfa_IR
dc.subjectحالت لغزشیfa_IR
dc.titleکنترل سَمت کوادروتور با پیاده‌سازی آزمایشگاهی کنترل‌کنندههای PID اصلاح‌شده و حالت لغزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هئیت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی/دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue10
dc.citation.spage223
dc.citation.epage232


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد