نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضائی, موسیfa_IR
dc.contributor.authorارغند, حسام الدینfa_IR
dc.contributor.authorترقی اسکویی, امینfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:23:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:23:39Z
dc.date.available1399-08-22T04:23:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:23:39Z
dc.date.issued2011-09-01en_US
dc.date.issued1390-06-10fa_IR
dc.identifier.citationرضائی, موسی, ارغند, حسام الدین, ترقی اسکویی, امین, فتحی, محسن. (1390). تأثیر مشخصه‌های ارتعاشی صندلی بر راحتی سفر در خودروی سواری تحت تحریک اتفاقی جاده. مهندسی مکانیک مدرس, 11(3), 43-55.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-5906-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521893
dc.description.abstractدر این پژوهش با در نظر گرفتن مدل ارتعاشی نصف خودرو با سه درجه آزادی، تأثیر پارامترهای مؤثر بر مشخصه‌های آماری پاسخ بدنه خودرو و صندلی سرنشین به تحریک جاده، شامل سرعت خودرو، فاصله محور به محور چرخ‌ها و پارامترهای ارتعاشی صندلی مورد بررسی قرار گرفته است. در تحقیقات پیشین از مدل دو درجه آزادی نصف خودرو برای تحلیل ارتعاش خودرو تحت ورودی اتفاقی جاده استفاده شده است که در آن، مطالعه ارتعاشات صندلی سرنشین و راحتی سفر امکان‌پذیر نیست. بدین منظور درجه آزادی مربوط به صندلی سرنشین به مدل ارتعاشی خودرو اضافه شده است و یک رابطه تحلیلی برای تقریب چگالی طیف توان واقعی جاده از نوع بزرگراه به‌عنوان طیف تحریک ارائه شده و مشخصه‌های آماری پاسخ و ریشه میانگین مربعات پاسخ شتاب بدنه خودرو و صندلی بررسی شده است. سپس با در نظر گرفتن مشخصه‌های ارتعاشی خودروی سمند و با اعمال تابع چگالی طیف توان پیشنهادی، تأثیر سرعت خودرو، فاصله محور به محور چرخ‌ها و پارامترهای ارتعاشی صندلی سرنشین بر ریشه میانگین مربعات پاسخ شتاب مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که محدودۀ تغییرات پاسخ بدنه خودرو و پاسخ صندلی سرنشین کاملاً متفاوت است و با انتخاب مناسب پارامترهای ارتعاشی صندلی می‌توان راحتی سفر را بهبود بخشید.fa_IR
dc.format.extent1151
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپارامترهای ارتعاشی صندلیfa_IR
dc.subjectتحریک اتفاقی جادهfa_IR
dc.subjectچگالی طیف توانfa_IR
dc.subjectریشه میانگین مربعات پاسخ شتابfa_IR
dc.subjectراحتی سفرfa_IR
dc.titleتأثیر مشخصه‌های ارتعاشی صندلی بر راحتی سفر در خودروی سواری تحت تحریک اتفاقی جادهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی / دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد / دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد / دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد / دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue3
dc.citation.spage43
dc.citation.epage55


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد