تحلیل تئوری، عددی و تجربی ارتعاشات پیچشی میل لنگ خودرو
(ندگان)پدیدآور
سید علیان, سید جلال الدینمحجوب مقدس, سعیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
میل لنگ یکی از قطعات مهم موتور می باشد که با حرکت دورانی خود در معرض گشتاورهای پیچشی ناشی از حرکت پریودیک سیلندر قرار دارد. نیروهای داخلی که سبب گشتاورهای تناوبی در میل لنگ می گردد، ایجاد ارتعاشات و نویز در موتور می نماید که می تواند مضر باشد. بنابراین بررسی رفتار دینامیکی میل لنگ ضروری است. همچنین، اگرچه اکثر سازه های فیزیکی مانند میل لنگ خودرو به صورت پیوسته هستند، اما می توان آنها را به صورت مجزا مدل کرده و مورد تحلیل قرارداد. در این مقاله به ارتعاشات پیچشی میل لنگ دو نوع خودروی رنو و پژو با سه روش تئوری، عددی و تجربی پرداخته شده است. در تحلیل تئوری از فرمول B.I.C.E.R.A استفاده شده و فرکانس های طبیعی بدست آمده از این روش و فرکانسهای طبیعی تحلیل عددی که با نرم افزار ANSYS صورت گرفته، با تست تجربی مقایسه شده و با انتخاب بهترین مدل، اثر دور موتور در ارتعاشات پیچشی میل لنگ بررسی شده است.
کلید واژگان
فرکانس طبیعیارتعاشات پیچشی
میل لنگ
درجه آزادی
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2013-01-011391-10-12
ناشر
دانشگاه تربیت مدرسسازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی - واحد مهدیشهر - سمناناستادیار دانشگاه امام حسین (ع)
شاپا
1027-59402476-6909




