نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمنتظری, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorمیخ چین, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorراستی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:22:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:22:32Z
dc.date.available1399-08-22T04:22:32Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:22:32Z
dc.date.issued2016-07-01en_US
dc.date.issued1395-04-11fa_IR
dc.identifier.citationمنتظری, مرتضی, میخ چین, سعید, راستی, علی. (1395). طراحی و بهینه‌سازی تکاملی چند هدفه الگوریتم کنترل سوخت Min-Max موتور توربوفن. مهندسی مکانیک مدرس, 16(5), 379-388.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-9869-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521833
dc.description.abstractدر این مقاله طراحی و بهینه‌سازی تکاملی چند هدفه الگوریتم کنترل سوخت مین-ماکس موتور توربوفن ارائه شده است. بدین منظورابتدا، موتور توربوفن در نرم‌افزار جی اس پی مدل شده، سپس براساس داده‌های حاصل از شبیه‌سازی موتور در این نرم‌افزار، مدلی از پارامترهای مختلف موتور با استفاده از ساختار نارایکس شبکه عصبی برای انجام شبیه‌سازی‌های بعدی حاصل شده است. جهت اعتبارسنجیمدل‌های حاصل شده، یک سیگنال سوخت آزمون تولید و صحت عملکرد مدل‌ها با استفاده از آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. در اقدام بعدی نیازمندی‌های کنترلی موتور توربوفن بیان و مطابق با آن کنترلر سوخت موتور به روش مین-ماکس طراحی و حلقه‌های کنترلی مختلف موجود در آن شرح داده شد. هر یک از این حلقه‌ها دارای یک کنترلر تناسبی است که به عنوان ضرایب کنترلی کنترلر شناخته می‌شوند. در مرحله نهایی برای تخمین ضرایب کنترلی کنترلر از الگوریتم بهینه‌سازی ژنتیک چند هدفه استفاده شده است. در این مسئله بهینه‌سازی، زمان‌های نشست در شتابگیری مثبت و منفی، مقدار سوخت مصرفی و میزان آلاینده‌های تولید شده موتور بعنوان توابع هدف درنظر گرفته شده است. نتایج حاصل از شبیه‌سازی کنترلر بهینه‌سازی شده و مدل موتور نشان داده است، کنترلر نهایی نه تنها توابع هدف را بهینه می‌کند بلکه تمام مودهای کنترلی موتور را در طول شتابگیری مثبت و منفی برآورده می-سازد.fa_IR
dc.format.extent386
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectموتور توربوفنfa_IR
dc.subjectساختار NARXfa_IR
dc.subjectکنترلر سوخت Min-Maxfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازی چند هدفهfa_IR
dc.subjectالگوریتم ژنتیکfa_IR
dc.titleطراحی و بهینه‌سازی تکاملی چند هدفه الگوریتم کنترل سوخت Min-Max موتور توربوفنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentIUS Mech. Eng. Deptfa_IR
dc.contributor.departmentIUST Mech Eng Deptfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue5
dc.citation.spage379
dc.citation.epage388


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد