نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعافی, سید علیfa_IR
dc.contributor.authorمعصوم نژاد, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:22:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:22:13Z
dc.date.available1399-08-22T04:22:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:22:13Z
dc.date.issued2016-07-01en_US
dc.date.issued1395-04-11fa_IR
dc.identifier.citationمعافی, سید علی, معصوم نژاد, مجتبی. (1395). تعیین بهینه زمان های سوئیچینگ کنترلر بنگ-بنگ برای سیستم نامعین جرثقیل سقفی. مهندسی مکانیک مدرس, 16(5), 178-186.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-10534-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521812
dc.description.abstractامروزه جرثقیل سقفی به صورت گسترده در صنایعی از قبیل خودروسازی، بنادر و کشتیرانی و نیز جابجایی و حمل بار در انبارها به کار گرفته می شود. اغلب مدل سازی هایی که از سیستم های دینامیکی صنعتی صورت می گیرد دارای پارامترهای مخدوش با نویز یا اغتشاش می باشند که مدل جرثقیل سقفی نیز از این امر مستثنی نیست. اغتشاش در سیستم می تواند ناشی از مدل آن و یا وسایل اندازه گیری باشد. فیلتر کالمن یکی از روش های کارآمد برای شناسایی مدل و پالایش داده های مخدوش است. با توجه به غیرخطی بودن مدل دینامیکی جرثقیل سقفی، فیلتر کالمن نا متقارن بهبود یافته با الگوریتم ژنتیک برای تخمین پارامتر های سیستم در نظر گرفته شده است. یکی از روش های معمول در کنترل پارامترهای جرثقیل سقفی استفاده از نیروی کنترلی بنگ-بنگ است. با این حال نحوه عملکرد کنترلر بنگ-بنگ وابستگی زیادی به زمان های سوئیچ شدن نیروی کنترلی دارد. در این مقاله ضمن استفاده از این کنترلر، زمان های سوئیچینگ آن با استفاده از الگوریتم ژنتیک برای سیستم مخدوش با نویز تعیین شده اند. هدف طراحی دستیابی به نقطه هدف در کمینه زمانی با کمترین میزان خطا می باشد. همچنین با در نظر گرفتن ورودی کنترلر بنگ-بنگ به مقایسه شرایط سیستم در نسبت های جرمی مختلف پرداخته شده است. نتایج شبیه سازی بیانگر عملکرد بهینه الگوریتم کالمن بهبود یافته نامتقارن در تعیین زمان سویئچینگ نقطه هدف در کمینه زمانی است.fa_IR
dc.format.extent846
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectجرثقیل سقفیfa_IR
dc.subjectنویزfa_IR
dc.subjectفیلتر کالمنfa_IR
dc.subjectالگوریتم ژنتیکfa_IR
dc.subjectکنترلر بنگ-بنگfa_IR
dc.titleتعیین بهینه زمان های سوئیچینگ کنترلر بنگ-بنگ برای سیستم نامعین جرثقیل سقفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentموسسه آموزش عالی احرارfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده شهید چمران دانشگاه فنی و حرفه ایfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue5
dc.citation.spage178
dc.citation.epage186


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد