نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمقدسیان, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorروشنی‌یان, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:21:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:21:34Z
dc.date.available1399-08-22T04:21:34Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:21:34Z
dc.date.issued2019-11-01en_US
dc.date.issued1398-08-10fa_IR
dc.identifier.citationمقدسیان, مهدی, روشنی‌یان, جعفر. (1398). فرود بهینه پرنده بدون سرنشین به روش بسط مرتبه بالای برداری. مهندسی مکانیک مدرس, 19(11), 2761-2769.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-27084-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521771
dc.description.abstractدر این پژوهش، روشی نوآورانه برای محاسبه متغیرهای حساسیت مرتبه بالا و طراحی فرامین هدایت بر مبنای آن، به منظور فرود بهینه یک پرنده بدون سرنشین ارائه شده است. این روش که اصطلاحاً بسط مرتبه بالای برداری نامیده می‌شود، بر اساس توسعه روش بسط مرتبه بالا و پیاده‌سازی آن بر اساس محاسبات ماتریس-مبنا شکل گرفته است. با ترکیب بسط مرتبه بالای برداری با تئوری کنترل بهینه، در این تحقیق روشی برای طراحی و استخراج فرامین شتاب به منظور مانور فرود ارائه شده است. با بهره‌مندی از روش پیشنهادی، متغیرهای حساسیت برای مسئله مورد نظر تا مرتبه ۶ام استخراج شده و سپس با اندازه‌گیری میزان انحراف متغیرهای حالت از مقدار اولیه، فرمان شتاب و مسیر مرجع در شبیه‌سازی‌ها به‌روز می‌گردند. به منظور ارزیابی عملکرد، ۳ سناریوی متفاوت با اغتشاشات اولیه متنوع در نظر گرفته شده و نتایج شبیه‌سازی قانون هدایت پیشنهادی به طور کامل ارائه شده است.fa_IR
dc.format.extent1025
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectبسط مرتبه بالاfa_IR
dc.subjectکنترل بهینهfa_IR
dc.subjectمانور بهینهfa_IR
dc.subjectپرنده بدون سرنشینfa_IR
dc.titleفرود بهینه پرنده بدون سرنشین به روش بسط مرتبه بالای برداریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه دینامیک پرواز و کنترل، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه دینامیک پرواز و کنترل، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue11
dc.citation.spage2761
dc.citation.epage2769


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد