نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشجاعی فرد, محمد حسنfa_IR
dc.contributor.authorساجدین, آزادهfa_IR
dc.contributor.authorخلخالی, ابوالفضلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:21:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:21:27Z
dc.date.available1399-08-22T04:21:27Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:21:27Z
dc.date.issued2019-11-01en_US
dc.date.issued1398-08-10fa_IR
dc.identifier.citationشجاعی فرد, محمد حسن, ساجدین, آزاده, خلخالی, ابوالفضل. (1398). بررسی تاثیرپذیری راندمان ایرواستاتیکی نسبت به توزیع ضخامت پره توربین توربوشارژ. مهندسی مکانیک مدرس, 19(11), 2667-2677.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-19307-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521762
dc.description.abstractضخامت پره‌های توربین توربوشارژر به دلیل بلاکیج و افت‌های انتهایی پره محدود می‌شود و از طرفی به دلیل بارهای آیرودینامیکی در معرض آسیب است. طراحی مناسب پره نیازمند شناخت تمامی بارهای وارده بر پره است. بنابراین نیروی وارده از طرف سیال به پره باید محاسبه شود. اگرچه که ضخیم‌کردن پره منجر به مقاومت بیشتر در مقابل شکست و ترک می‌شود ولیکن این امر تاثیر زیادی بر راندمان و اغتشاشات جریان و بارگذاری آن می‌شود. بنابراین بهترین راه انتخاب ضخامت بهینه مطالعه ایرواستاتیکی و آیرودینامیکی پره در ضخامت‌های گوناگون برای نقاط مختلف آن است. این مقاله نتایج چگونگی و علت تغییرات راندمان به دلیل تغییر ضخامت لبه ورودی و خروجی، نوک و پایه پره، ضخامت ماکزیمم و محل آن و شکل لبه انتهایی را در یک توربین جریان مخلوط توربوشارژر با ورودی دو گانه شرح می‌دهد. وجود حلزونی دوگانه منجر به هم پوشانی کمتر پالس‌های شارژ ورودی به توربوشارژر و نهایتاً استفاده بهینه از انرژی جنبشی گازهای خروجی از موتور می‌شود. در این نوع توربوشارژر علاوه بر اینکه جریان ورودی به هر ۱۸۰درجه روتور متفاوت است، توزیع جریان هر گذرگاه نیز با دیگری متفاوت است بنابراین برای مطالعه جریان نیاز به مدل‌سازی کل توربین است. آنالیز بر همکنش سیال و جامد روی پره توربین توسط مدل‌سازی جریان با CFD و مدل‌سازی پره توسط FEA و سپس کوپلینگ نتایج در نرم‌افزار CFX ANSYS انجام شده است. صحه‌گذاری توربین مبنا براساس نتایج آزمایشگاهی توربوشارژر امتحان شده در دانشگاه امپریال کالج انجام گرفته است.  fa_IR
dc.format.extent1405
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectتوربین جریان مختلطfa_IR
dc.subjectتوربوشارژر ورودی دوگانهfa_IR
dc.subjectتوزیع ضخامتfa_IR
dc.subjectبرهم‌کنش سیال و سازهfa_IR
dc.titleبررسی تاثیرپذیری راندمان ایرواستاتیکی نسبت به توزیع ضخامت پره توربین توربوشارژfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue11
dc.citation.spage2667
dc.citation.epage2677


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد