دوره 13, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تاثیر زاویه بین جهت گرادیان خواص و راستای ترک بر ضریب شدت تنش مود ترکیبی در ورق های مدرج تابعی با روش MLPG
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)در این مقاله از روش بدون مش محلی پتروف-گالرکین (MLPG) برای تحلیل ترک ورق مدرج تابعی (FGM) ایزوتروپیک استفاده شده و تأثیر طول ترک، مقدار گرادیان خواص و زاویه گرادیان خواص با راستای ترک بر ضریب شدت تنش مود اول و دوم بررسی ...
-
تحلیل عددی جریان و انتقال حرارت آشفته در جت نوسانی برخوردی به سطح مقعر
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)این مقاله در مورد اثر نوسان های مربعی (ضربانی) بر روی جریان و انتقال حرارت آشفته یک جت شیاری برخوردی به سطح مقعر بحث می کند. در این راستا تحلیل عددی جریان و انتقال حرارت آشفته در یک جت دو بعدی با استفاده از مدل RNG-K-ε ...
-
تحلیل پایداری جانبی خودروی ریلی سرعت بالا در قوس
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)– حفظ پایداری خودروی ریلی سرعت بالا، برای جلوگیری از حوادث ناخوشایند اهمیت حیاتی دارد. به همین منظور،دینامیک خودروی ریلی با 38 درجه آزادی شامل جابجایی های طولی، عرضی و قائم، دوران حول محور های طولی، عرضی و قائم مدل شده ...
-
کاربرد ماتریسهای تبدیل 3×3 در استخراج معادلات حرکت ربات با لینک الاستیک و مفاصل دورانی-کشویی
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)هدف اصلی این مقاله ارائه مدلی ریاضی برای معادلات دینامیک معکوس ربات با بازوهای الاستیک و مفاصل دورانی–کشویی می باشد. با توجه به عدم وجود محدودیت در تعداد بازوهای مکانیکی، مدل پیشنهادی می بایست بر اساس الگوریتمی سیستماتیک ...
-
استخراج مدهای مختلف انتشار موج لمب در یک ورق آلومینیوم چسبیده شده به ورق کامپوزیت توسط اجزاء محدود و آزمایش
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)چکیده- در این مقاله با استفاده از انتشار موج لمب، نمودار پخشی یا Dispersion (نموداری که مدهای مختلف را نشان می دهد) برای ورق آلومینیوم متصل به ورق کامپوزیت بدست آورده می¬¬شود. به این منظور ابتدا با استفاده از نرم افزار ...
-
حل عددی مدلهای دوسیالی تراکمپذیر همدما با استفاده از روشهای بقایی در امتداد مسیر مرکزی
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)چکیده- دقیق ترین و پیچیده ترین مدل های موجود برای تحلیل جریان های دوفازی، مدل های دوسیالی می باشند. برای جریان های دوفازی هم دمای تراکم پذیر، دو مدل تک فشاری و دو فشاری موجود می باشد. علی رغم قابلیت بالای این مدل ها در ...
-
بررسی تجربی تاثیر سازه های بالادست بر عملکرد بادگیر های یک طرفه
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)در این پژوهش تاثیر دنباله سازه های بالادست بر توانایی بادگیرها در جذب هوای محیط و انتقال آن به فضای ساختمان به صورت آزمایشگاهی و به کمک تونل باد و روشهای مرئی سازی جریان بررسی شده است. از آنجایی که بادگیرها معمولاً در محیط ...
-
تحلیل عددی رشد مُد اول تورق در تیر یک سرگیردار دو لبه تکجهته با استفاده مدل های ناحیه چسبناک
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)در این تحقیق پدیده شروع و رشد ُمد اول تورق در نمونه تیر دو لبه یک سرگیردار برای دو تیر همسانگرد و کامپوزیتی با استفاده از تحلیل المان محدود انجام شده و تئوری¬های موجود مورد بررسی قرار گرفته است. این تئوری ها بر اساس قوانین ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر برگشت فنری و انحنای دیواره جانبی در خمکاری U شکل ورق هایی از جنس فولاد دو فازی
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)مهمترین مشکل در شکل دهی مطلوب ورقهای فلزی، مواجهه با پدیده بازیابی کشسان در طول باربرداری می باشد که منجر به برگشت فنری و انحنای دیواره جانبی می گردد. بنابراین پیش بینی برگشت فنری و انحنای دیواره جانبی برای تولید محصولات ...
-
بهینه سازی آستانه ی واژگونش تانکر خودروهای حامل سوخت بر مبنای طراحی الگوریتم بهینه سازی سطح مقطع تانکر
(دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)در این مقاله الگوریتمی جهت بهینه سازی سطح مقطع تانکر بر مبنای کمینه کردن همزمان دو تابع گشتاور واژگونش و ارتفاع مرکز جرم سیال و با استفاده از تابع بی اسپیلاین پیشنهاد شده است که آستانه واژگونش تانکر را بهبود می بخشد. این ...



