نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنی, مدینهfa_IR
dc.contributor.authorحسنی مهربان, افسونfa_IR
dc.contributor.authorعلی آبادی, فرانکfa_IR
dc.contributor.authorتقی زاده, قربانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:03:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:03:57Z
dc.date.available1399-08-22T04:03:57Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:03:57Z
dc.date.issued2013-05-01en_US
dc.date.issued1392-02-11fa_IR
dc.identifier.citationحسنی, مدینه, حسنی مهربان, افسون, علی آبادی, فرانک, تقی زاده, قربان. (1392). بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی 8 تا14 سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت. توانبخشی نوین, 7(1), 63-69.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2576
dc.identifier.issn2008-2584
dc.identifier.urihttp://mrj.tums.ac.ir/article-1-10-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/520419
dc.description.abstractزمینه و هدف: مشارکت کودکان در فعالیت های تفریحی و اوقات فراغت با سلامت آنها ارتباط دارد. هدف از مطالعه حاضر بررسی مشارکت کودکان فلج مغزی 8 تا 14 سال در مقایسه با کودکان طبیعی همسال بوده است. روش بررسی:در این مطالعه مقطعی 30 کودک فلج مغزی با میانگین سنی 11 سال و 1ماه  از مدارس ویژه جسمی-حرکتی و 30 کودک طبیعی همسال آنها با میانگین سنی 11 سال و 6  ماه  از مدارس عادی به روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. مشارکت این کودکان از طریق مصاحبه به وسیله آزمون CAPE:Children's Assessment of Participation and Enjoyment) ) ارزیابی شد. داده ها از طریق نرم افزار SPSS17 تجزیه و تحلیل گردید. یافته­ ها: از نظر تنوع مشارکت تفاوت معناداری بین کودکان فلج مغزی و کودکان طبیعی همسال با مقادیر(000,0p=) مشاهده شد. شدت مشارکت کودکان طبیعی همسال بیشتر از کودکان فلج مغزی بود (000,0p=). تفاوت معناداری بین دو گروه از نظر لذت مشاهده نشد. اثر اصلی جنسیت و اثر متقابل گروه در جنسیت در هیچکدام از متغیرهای آزمون CAPE معنادار نبود. نتیجه­ گیری: کودکان همسال در تعداد فعالیت های بیشتری مشارکت داشتند. مشکلات فیزیکی می تواند روی مشارکت کودکان در فعالیت های روزمره و اجتماعی شدن آنها اثر بگذارد(2,4,11)، لذا آگاهی از مشارکت این کودکان می تواند به متخصصان سیستم بهداشتی در جهت طراحی درمان های متناسب با نیازهای کودکان و ارتقا مشارکت و سلامت آنها کمک کند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofتوانبخشی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofModern Rehabilitationen_US
dc.subjectمشارکتfa_IR
dc.subjectفلج مغزیfa_IR
dc.subjectفعالیتfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی 8 تا14 سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentسایرfa_IR
dc.contributor.departmentسایرfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage63
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد