ارزیابی درونی در گروه آموزشی فیزیوتراپی
| dc.contributor.author | علیایی, غلامرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | هادیان, محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرزیانپور, فرشته | fa_IR |
| dc.contributor.author | جلالی, شهره | fa_IR |
| dc.contributor.author | وثاقی قراملکی, بهنوش | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباسی, انسیه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T04:03:15Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T04:03:15Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T04:03:15Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T04:03:15Z | |
| dc.date.issued | 2007-07-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1386-04-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علیایی, غلامرضا, هادیان, محمد رضا, فرزیانپور, فرشته, جلالی, شهره, وثاقی قراملکی, بهنوش, عباسی, انسیه. (1386). ارزیابی درونی در گروه آموزشی فیزیوتراپی. توانبخشی نوین, 1(2), 19-24. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-2576 | |
| dc.identifier.issn | 2008-2584 | |
| dc.identifier.uri | http://mrj.tums.ac.ir/article-1-163-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/520311 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: ارزشیابی فرایندی نظام دار برای جمع آوری، تحلیل و تفسیراطلاعات به منظور بررسی میزان عملی شدن هدفها می باشد. در سیستم نظام آموزشی دانشگاهی منظور از آموزش، ایجاد تغییرات مناسب و روز افزون در حاصل این سیستم یعنی دانشجویان است و هدف از ارزشیابی، ارتقای کیفیت آموزش می باشد.روش بررسی : در این مطالعه گروه آموزشی فیز یوتراپی دانشکده توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران باهدف انطباق آموزش با نیازهای جامعه وارتقای کیفیت با استفاده از پرسشنامه نظرسنجی از استادان, دانشجویان و دانش آموختگان در سال 1383 ارزشیابی شدند. این پژوهش یک مطالعه مقطعی (Cross sectional) و از نوع سنجش توصیفی و تحلیلی (Survey descriptive & analytical) می باشد که براساس ده گام و در هشت حوزه با عوامل مورد ارزشیابی مثل مدیریت و سازماندهی، هیات علمی، فراگیران، نیروی انسانی و پشتیبانی، فضاهای آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، تجهیزات آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی و تشخیصی، دورهها، برنامههای آموزشی، فرایند تدریس و یادگیری و رضایتمندی دانش آموختگان انجام شده است.یافته ها: میانگین کل نتایج ارزیابی درونی در گروه آموزشی فیزیوتراپی در هشت حوزه براساس الگوی SWOTs 2/76% یعنی مطلوب تحلیل شده است.نتیجه گیری: ارزشیابی آموزشی بهترین شاخصی است که میزان رسیدن به هدفها را نشان می دهد و به تحلیل کیفیت فعالیت های آموزشی می پردازد و از آن می توان به نتایج منطقی ومتعارف دست یافت. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | توانبخشی نوین | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modern Rehabilitation | en_US |
| dc.subject | ارزیابی درونی | fa_IR |
| dc.subject | گروه آموزشی فیزیوتراپی | fa_IR |
| dc.subject | دانشکده توانبخشی | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.subject | عمومى | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی درونی در گروه آموزشی فیزیوتراپی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 19 | |
| dc.citation.epage | 24 |
فایلهای این مورد
| فایلها | اندازه | قالب | مشاهده |
|---|---|---|---|
|
فایلی با این مورد مرتبط نشده است. |
|||



