نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالوهاب, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorجلیلی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorدهقان, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorراجی, پروینfa_IR
dc.contributor.authorفرزیان پور, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:02:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:02:25Z
dc.date.available1399-08-22T04:02:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:02:25Z
dc.date.issued2009-03-01en_US
dc.date.issued1387-12-11fa_IR
dc.identifier.citationعبدالوهاب, مهدی, جلیلی, محمود, دهقان, لیلا, راجی, پروین, فرزیان پور, فرشته. (1387). ارزیابی درونی گروه آموزشی کاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران. توانبخشی نوین, 2(3), 34-39.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2576
dc.identifier.issn2008-2584
dc.identifier.urihttp://mrj.tums.ac.ir/article-1-131-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/520180
dc.description.abstractزمینه وهدف: ارزشیابی یک برآورد یا تخمینی از توانایی­های بالقوه و بالفعل می­باشد. فرایند ارزیابی درونی به ویژه در سطح گروه آموزشی می­تواند به عنوان یکی از ساز وکارهای موثر در کیفیت آموزش باشد. هدف از این پژوهش تعیین  سطح عوامل تشکیل دهنده گروه کاردرمانی و تعیین نقاط قوت ، ضعف ، فرصتها وتهدیدها بود که  جهت ارتقائ برنامه  ها وفعالیتهای گروه کاردرمانی استفاده می شود. روش بررسی: پژوهش از نوع توصیفی - تحلیلی بود. دراین ارزیابی نه عامل مورد بررسی قرارگرفت که عبارت بودند از : 1- رسالتها واهداف 2- ساختار سازمانی ومدیریت 3- هیات علمی 4- دانشجویان 5- فرآیند تدریس ویادگیری 6- دوره های آموزشی و برنامه درسی 7- دانش آموختگان 8- امکانات و تجهیزات آموزشی وپژوهشی 9- پژوهش. بررسی از طریق پرسشنامه بوده و جمع آوری اطلاعات هر پرسشنامه بر حسب حوزه  مورد ارزیابی انجام شد. نتایج  بر حسب درصد  بیان  گردید که مقادیر کمتر از 9/49 درصد نامطلوب و بین 50 تا 9/74 درصد مطلوب و بیشتر از 75 درصد بسیار مطلوب تفسیر شد. یافته­ ها: یافته های نه عامل مورد بررسی در تحقیق حاضر به قرار ذیل بود: عامل رسالتها و اهداف در سطح بسیار مطلوب (امتیاز 06/4، 2/81 درصد)، ساختار سازمانی و مدیریت در سطح بسیار مطلوب (امتیاز 95/3، 79 درصد)، هیات علمی در سطح مطلوب (امتیاز 63/3، 6/72 درصد) ، دانشجویان در سطح مطلوب (امتیاز 1/3، 62 درصد)، دوره های آموزشی و برنامه های درسی در سطح مطلوب (امتیاز 56/3، 2/71 درصد)، دانش آموختگان در سطح نامطلوب (امتیاز 25/2، 45 درصد)،امکانات و تجهیزات آموزشی وپژوهشی در سطح مطلوب (امتیاز 18/3، 6/63 درصد)، پژوهش در سطح مطلوب (امتیاز 11/3، 2/62 درصد) و کیفیت درمان در سطح بسیار مطلوب (امتیاز 22/4، 4/84 درصد) قرار گرفت. همچنین از کل عوامل مورد ارزشیابی گروه کاردرمانی، در مجموع( امتیاز 44/3 ،1/68 درصد) را بدست آورد. نتیجه گیری: با توجه به یافته­های ارزیابی درونی، گروه کاردرمانی در وضعیت  مطلوب قرار دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofتوانبخشی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofModern Rehabilitationen_US
dc.subjectگروه کاردرمانیfa_IR
dc.subjectارزیابی درونیfa_IR
dc.subjectدانشکده توانبخشیfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleارزیابی درونی گروه آموزشی کاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage34
dc.citation.epage39


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد