نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهمنی چوب بستی, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorبیگلرخانی, امینfa_IR
dc.contributor.authorفلاحی نیا, غلامحسینfa_IR
dc.contributor.authorشیرانی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:40:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:40:58Z
dc.date.available1399-08-22T03:40:58Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:40:58Z
dc.date.issued2018-08-01en_US
dc.date.issued1397-05-10fa_IR
dc.identifier.citationبهمنی چوب بستی, اکبر, بیگلرخانی, امین, فلاحی نیا, غلامحسین, شیرانی, فاطمه. (1397). ارتباط فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش در بیمارستان‌های آموزشی- درمانی (مطالعه موردی بیمارستان‌های آموزشی ـ درمانی شهر همدان در سال 1396). مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 26(3), 203-210. doi: 10.30699/sjhnmf.26.3.203fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.3.203
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1771-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518194
dc.description.abstractمقدمه: مدیریت دانش در نظام بهداشتی ـ درمانی می‌تواند موجب کاهش خطاهای پزشکی، افزایش کیفیت مراقبت، بهبود یادگیری سازمانی و افرایش همکاری، نوآوری و کاهش هزینه‌ها شود. موفقیت چشمگیر سازمان‌های موفق، در فرهنگ سازمانی و باورهای کارکنان نهفته است. این تحقیق با هدف بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در بیمارستان‌های آموزشی ـ درمانی همدان انجام شده است. روش کار: پژوهش حاضر مطالعه همبستگی است که به شیوه مقطعی در سال 1396 روی 300 نفر از پرستاران بیمارستان‌های آموزشی ـ درمانی شهر همدان انجام شد. این افراد با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی‌شده، انتخاب و بررسی شدند. برای گردآوری اطلاعات، از پرسش‌نامه‌های فرهنگ سازمانی الوانی و مدیریت دانش سلطانحسینی و موسوی استفاده شده است. داده‌ها با نرم‌افزار SPSS نسخه 24 و روش‌های توصیفی (میانگین، انحراف‌معیار، واریانس) و تحلیلی (ضریب همبستگی پیرسون) تجزیه‌و‌تحلیل شد. یافته‌ها: در این مطالعه فرهنگ سازمانی پرستاران با نمره 5/2 و مدیریت دانش آن‌ها با نمره 16/3 در شرایط مناسبی بود. بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش رابطه مثبت و معناداری دیده شد) P Value= 0/001 ,r=0/639 و تمام مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش همبستگی مثبت و معناداری داشتند. نتیجه‌گیری: در صورت بهبود فرهنگ سازمانی و مؤلفه‌های آن، شاهد پیشرفت و بهبود مدیریت دانش و افزایش کیفیت خدمات درمانی خواهیم بود. پیشنهاد می‌شود در فرایند استقرار مدیریت دانش در مراکز درمانی به ابعاد ساختاری و فرهنگی سازمان؛ به‌ویژه توسعه خلاقیت فردی، سبک رهبری، انسجام و یکپارچگی توجه شود.  fa_IR
dc.format.extent279
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.3.203
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارتباط فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش در بیمارستان‌های آموزشی- درمانی (مطالعه موردی بیمارستان‌های آموزشی ـ درمانی شهر همدان در سال 1396)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت، استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مراقبت بیماری‌های مزمن در منزل، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue3
dc.citation.spage203
dc.citation.epage210


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد