نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقیان, عفتfa_IR
dc.contributor.authorسیف, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی نیا, حسنfa_IR
dc.contributor.authorخلیلی, آرشfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:40:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:40:41Z
dc.date.available1399-08-22T03:40:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:40:41Z
dc.date.issued2019-08-01en_US
dc.date.issued1398-05-10fa_IR
dc.identifier.citationصادقیان, عفت, سیف, مرضیه, احمدی نیا, حسن, خلیلی, آرش. (1398). تأثیر آماده‌سازی برای بستری‌شدن بر اضطراب، هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 27(3), 149-155. doi: 10.30699/ajnmc.27.3.149fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/ajnmc.27.3.149
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1929-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518164
dc.description.abstractمقدمه: بستری‌شدن کودک در بیمارستان یکی از مهم‌ترین علل پیدایش اضطراب در آنهاست. هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر آماده‌سازی برای بستری‌شدن بر اضطراب هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدان در سال ۱۳۹۶ است. روش کار: در این پژوهش نیمه‌تجربی پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل، ۵۴ کودک سن مدرسه (۶-۱۲ سال) که به بخش‌های کودکان ۱ و ۲ مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدان مراجعه کرده بودند، به‌صورت تصادفی‌سازی ساده انتخاب شدند. به‌منظور گردآوری داده‌ها از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و اضطراب اسپیلبرگر ویژه کودکان استفاده شد. پس از تکمیل پرسشنامه‌ها، در گروه مداخله برنامه آماده‌سازی شامل آشناکردن کودک با بخش و کارکنان، وسایل درمانی و ارائه کتابچه کارتونی به مدت ۳۰ دقیقه ارائه شد؛ درحالی‌که برای کودکان گروه کنترل کارهای معمول بخش صورت گرفت. سپس هر دو گروه بار دیگر پرسشنامه‌ها را تکمیل کردند. داده‌ها نیز پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه ۱۶ و آزمون‌های دقیق فیشر و کای‌دو تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها: میانگین نمرات اضطراب قبل و بعد از مداخله در گروه کنترل اختلاف معنی‌داری دارد (۰/۰۰۱=P). همچنین این میانگین در گروه مداخله، قبل و بعد از مداخله با اختلاف معنی‌داری همراه است (۰/۰۵۰=P) که این امر تأثیر مثبت مداخله را بر کاهش اضطراب کودکان سن مدرسه نشان می‌دهد. نتیجه‌گیری: آماده‌سازی برای بستری‌شدن روشی مؤثر بر کاهش اضطراب کودکان سن مدرسه است.  fa_IR
dc.format.extent329
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/ajnmc.27.3.149
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectبستری‌شدنfa_IR
dc.subjectآماده‌سازیfa_IR
dc.subjectکودکfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتأثیر آماده‌سازی برای بستری‌شدن بر اضطراب، هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روان پرستاری، مرکز تحقیقات بیماری‌های مزمن (منزل)، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، گروه پرستاری کودکان، دانشکده نهاوند، دانشگاه علوم‌پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آمارزیستی، گروه اپیدمیولوژی و آمارزیستی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، گروه پرستاری کودکان، مرکز تحقیقات مادر و کودک، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue3
dc.citation.spage149
dc.citation.epage155


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد