نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیکمرادی, علیfa_IR
dc.contributor.authorعبدی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorسلطانیان, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorحمیدی, یداللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:40:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:40:37Z
dc.date.available1399-08-22T03:40:37Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:40:37Z
dc.date.issued2017-07-01en_US
dc.date.issued1396-04-10fa_IR
dc.identifier.citationبیکمرادی, علی, عبدی, فاطمه, سلطانیان, علیرضا, حمیدی, یدالله. (1396). همبستگی سبکهای مدیریت تعارض با مشخصات فردی مدیران پرستاری مرکز آموزشی درمانی شهر همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 25(2), 27-35. doi: 10.21859/nmj-25024fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.21859/nmj-25024
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1583-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518156
dc.description.abstractمقدمه: وجود تعارض در سازمانها و بویژه مراکز آموزشی درمانی با توجه به تنوع فرهنگی و تحصیلاتی کارکنان، بیماران و خانواده آنان اجتناب ناپذیر بنظر می رسد. مدیران پرستاری متعدد با توجه به گستردگی نقش آنها در مدیریت تعارضات در این مراکز آموزشی و درمانی می توانند موثر باشند. این مطالعه با هدف بررسی سبکهای مدیریت تعارض مدیران پرستاری مراکز آموزشی درمانی همدان انجام شده است. روش کار: مطالعه ای توصیفی همبستگی بر روی 400 مدیر پرستاری مراکز آموزشی درمانی شهر همدان با استفاده از پرسشنامه سبکهای مدیریت تعارض رابینز انجام گردید. داده ها با نرم افزار SPSS version 16  و آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، تی تست و آنالیز واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: 2/59% از مدیران پرستاری از سبک راه حل گرایی (همکاری و مصالحه)، 8/37% از سبک عدم مقابله (اجتناب و سازش) و 3% از سبک کنترل (رقابت) برای مدیریت تعارض در مراکز آموزشی و درمانی شهر همدان استفاده می کردند. بین سن، وضعیت تاهل، سابقه کار، سابقه کار مدیریتی و وضعیت استخدامی مدیران پرستاری و سبک های مدیریت تعارض آنان رابطه معنی داری وجود داشت (p<0.05). نتیجه گیری: سبک های مورد استفاده در مدیریت تعارض با متغیرهای جمعیت شناختی مدیران پرستاری ارتباط مستقیم و معنی داری داشتند. بنابراین در انتصاب مدیران پرستاری به سبب مواجهه مستمر با تعارضات فراوان بهتر است ویژگی های جمعیت شناختی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد. آموزش سبکهای مدیریت تعارض حین خدمت می تواند تواناییهای مدیران پرستاری را برای اداره تعارضات در مراکز آموزشی درمانی بهبود بخشد.fa_IR
dc.format.extent231
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.21859/nmj-25024
dc.subjectراهبردهای مدیریت تعارضfa_IR
dc.subjectمدیران پرستاریfa_IR
dc.subjectمتغیرهای جمعیت شناختیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleهمبستگی سبکهای مدیریت تعارض با مشخصات فردی مدیران پرستاری مرکز آموزشی درمانی شهر همدانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue2
dc.citation.spage27
dc.citation.epage35


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد