نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشبیری, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorعزتی اراسته, فهیمهfa_IR
dc.contributor.authorپارسا, پریساfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, یونسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:40:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:40:20Z
dc.date.available1399-08-22T03:40:20Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:40:20Z
dc.date.issued2018-03-01en_US
dc.date.issued1396-12-10fa_IR
dc.identifier.citationشبیری, فاطمه, عزتی اراسته, فهیمه, پارسا, پریسا, محمدی, یونس. (1396). بررسی تاثیر مشاوره گروهی بر آگاهی و نگرش بیماری ایدز در دختران نوجوان ساکن در مراکز شبانه روزی بهزیستی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 25(5), 217-225. doi: 10.30699/sjhnmf.26.5.8fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.5.8
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1744-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518128
dc.description.abstractمقدمه : بیماری ایدز از جدی­ ترین مشکلات بهداشتی و مهلک­ترین بیماری عفونی واگیردار قرن حاضر می­باشد. عدم آگاهی کافی از بیماری، نوجوانان را به راحتی در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار می­ دهد. افزایش دانش و نگرش بیماری ایدز بهترین راه پیشگیری از بیماری محسوب می­ شود. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر مشاوره گروهی بر اگاهی و نگرش بیماری ایدز در دختران نوجوان می باشد. روش کار: این پژوهش یک مطالعه مداخله ای نیمه تجربی (تک گروهی) است که در سال ۱۳۹۵ بر روی دختران نوجوان ساکن مراکز شبانه روزی بهزیستی شهر همدان انجام شد و کلیه ی افراد واجد شرایط (۳۰ نفر) وارد مطالعه شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه سه قسمتی شامل مشخصات دموگرافیک، سنجش آگاهی و نگرش بود که سه بار (قبل ، بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله) مورد استفاده قرار گرفتند. روایی پرسشنامه ها از طریق اعتبار محتوایی و صوری و پایایی آنها با ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS-۲۰  تجزیه و تحلیل گردید. میزان p کمتر از ۰/۰۵ معنی دار در نظر گرفته شد. یافته‌ها: یافته‌ها نشان دادند که در حیطۀ آگاهی قبل از مداخله ۴۰% آگاهی ضعیف داشتند و در حیطۀ نگرش ۳۶/۶% افراد نگرش ضعیف داشتند و همچنین آگاهی و نگرش بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله در طول زمان نسبت به قبل مداخله به‌شکل معنی‌داری افزایش یافته است ( ۰/۰۰۱>P).  نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که مداخله اموزشی به روش مشاوره گروهی بر آگاهی و نگرش  بیماری ایدز دختران نوجوان مراکز شبانه روزی موثر است.fa_IR
dc.format.extent278
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.5.8
dc.subjectمشاورهfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectسندرم نقص ایمنی اکتسابیfa_IR
dc.subjectنوجوانfa_IR
dc.subjectمراکز شبانه روزی بهزیستیfa_IR
dc.subjectماماییfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر مشاوره گروهی بر آگاهی و نگرش بیماری ایدز در دختران نوجوان ساکن در مراکز شبانه روزی بهزیستیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مامایی، مرکز مراقبت های مادر و کودک، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی، کمیتۀ تحقیقات دانشجویی، دانشکدۀ پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مامایی، مرکز تحقیقات مراقبت بیماریهای مزمن در منزل، دانشکدۀ پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اپیدمیولوژِی، مرکز تحقیقات مدل‌سازی بیماری‌های غیرواگیر، دانشکدۀ بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue5
dc.citation.spage217
dc.citation.epage225


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد