| dc.contributor.author | عاشوری, جمال | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T03:39:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T03:39:25Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T03:39:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T03:39:25Z | |
| dc.date.issued | 2014-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عاشوری, جمال. (1393). ارتباط خودکارآمدی، تفکر انتقادی، سبک های تفکر و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا, 22(3), 15-23. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-5748 | |
| dc.identifier.uri | http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1201-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518027 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: پیشرفت تحصیلی متاثر از متغیرهای زیادی است. از مهمترین آنها می توان به خودکارآمدی، تفکر انتقادی، سبک های تفکر و هوش هیجانی اشاره کرد. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط خودکارآمدی، تفکر انتقادی، سبک های تفکر و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته پرستاری انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی – تحلیلی از نوع مقطعی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل همه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا بود. در کل 140 دانشجو (96 دختر و 44 پسر) رشته پرستاری به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامه های خودکارآمدی عمومی شرر، تفکر انتقادی ریکتس، سبک های تفکر استرنبرگ و هوش هیجانی بار-آن و همکاران را تکمیل کردند. داده ها با روش همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام و با استفاده از نرم افزار SPSS/19 تحلیل شدند. یافته ها: خودکارآمدی (46/0 r= )، تفکر انتقادی (17/0 r= )، تفکر اجرایی (37/0 r= ) و هوش هیجانی (21/0 r= ) با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنادار داشتند (05/0 p< ). در یک مدل پیش بین صرفا خودکارآمدی، تفکر اجرایی و هوش هیجانی توانستند حدود 39 درصد از پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کنند. خودکارآمدی پیش بین بهتری از سایر متغیرها برای پیشرفت تحصیلی بود. نتیجه نهایی: بنابراین خودکارآمدی، تفکر اجرایی، هوش هیجانی و تفکر انتقادی به ترتیب با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت داشتند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 531 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Avicenna Journal of Nursing and Midwifery Care | en_US |
| dc.subject | وضعیت آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | تفکر / کارآمدی | fa_IR |
| dc.subject | هوش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | ارتباط خودکارآمدی، تفکر انتقادی، سبک های تفکر و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 22 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 15 | |
| dc.citation.epage | 23 | |