نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorصمصامی, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorبیک مرادی, علیfa_IR
dc.contributor.authorمقیم بیگی, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:38:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:38:34Z
dc.date.available1399-08-22T03:38:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:38:34Z
dc.date.issued2016-06-01en_US
dc.date.issued1395-03-12fa_IR
dc.identifier.citationصادقی, امیر, صمصامی, طیبه, بیک مرادی, علی, مقیم بیگی, عباس. (1395). رابطه سبک رهبری سرپرستاران با پیامد های رهبری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 24(1), 39-49. doi: 10.20286/nmj-24016fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.20286/nmj-24016
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1494-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517939
dc.description.abstractمقدمه: انتخاب شیوه رهبری مناسب توسط سرپرستاران علاوه بر بهبود عملکرد آنها میتواند افزایش رضایت شغلی پرستاران و در نتیجه تحقق اهداف سازمانی را بدنبال داشته باشد. این مطالعه تلاشی برای تعیین سبک رهبری سرپرستاران از دیدگاه پرستاران و بررسی رابطه آن با پیامد های رهبری در مراکز آموزشی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان می باشد. روش کار: در این پژوهش توصیفی- تحلیلی که در سال 1394 انجام شد، جامعه پژوهش کلیه پرستاران مراکز آموزشی- درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان (N = 950) بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای از نوع نسبتی تعداد 360 نفر از پرستاران شاغل بعنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه چند عاملی رهبری بس و اولیو بود. آنالیز داده ها توسط نرم افزار SPSS به وسیله آزمون های توصیفی و استنباطی انجام شد. یافته ها: نتایج بیانگر این بود که سرپرستاران از ترکیبی از سه سبک رهبری تحول آفرین، عملگرا و عدم مداخله استفاده می کردند. همچنین نتایج نشان داد که مؤلفه های انگیزش الهامی (001/0, P < 89/0r = )، نفوذ آرمانی (001/0, P < 89/0 r =)، ملاحظه فردی (001/0 P <) و رهبری عدم مداخله (001/0, P < 71/0r = ) با اثر بخشی رهبری رابطه معنی داری داشتند، همچنین مؤلفه های ملاحظه فردی (001/0, P < 83/0r = )، نفوذ آرمانی (001/0, P < 85/0r = )، مدیریت بر مبنای استثنای فعال (001/0, P < 84/0r = ) و مدیریت بر مبنای استثنای غیر فعال (001/0, P < 35/0r =) با رضایت شغلی رابطه معنی داری داشتند. نتیجه گیری: لازم است سرپرستاران به تقویت مؤلفه های پنج گانه سبک رهبری تحول آفرین و مؤلفه پاداش اقتضایی از سبک رهبری عملگرا در رفتار های مدیریتی خود تلاش نمایند.fa_IR
dc.format.extent289
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.20286/nmj-24016
dc.subjectسبک رهبریfa_IR
dc.subjectپیامدهای رهبریfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleرابطه سبک رهبری سرپرستاران با پیامد های رهبریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue1
dc.citation.spage39
dc.citation.epage49


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد