نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشمسایی, فرشیدfa_IR
dc.contributor.authorشکوهی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorفرهادیان, مریمfa_IR
dc.contributor.authorصادقیان, عفتfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:38:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:38:28Z
dc.date.available1399-08-22T03:38:28Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:38:28Z
dc.date.issued2019-05-01en_US
dc.date.issued1398-02-11fa_IR
dc.identifier.citationشمسایی, فرشید, شکوهی, زهرا, فرهادیان, مریم, صادقیان, عفت. (1398). مقایسه مهارت‌های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 27(2), 97-106. doi: 10.30699/sjhnmf.27.2.97fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.27.2.97
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1891-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517929
dc.description.abstractمقدمه: مهارت‌های اجتماعی عامل مهمی در موفقیت یا شکست هر فرد در اجتماع است. این پژوهش برای تعیین مهارت‌های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی انجام شد. روش کار: در این پژوهش مورد شاهدی ۶۰ کودک ۶ تا ۱۲‌ساله با والد مبتلا به اختلال روانی با ۶۰ کودک ۶ تا ۱۲‌ساله با والدین بدون اختلال روانی به روش در‌دسترس انتخاب شدند. محیط پژوهش مرکز آموزشی درمانی فرشچیان همدان در سال ۱۳۹۶ بود. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه مشخصات دموگرافیک و فرم والدی پرسشنامه استاندارد مقیاس درجه‌بندی مهارت‌های اجتماعی گرشام و الیوت بود که والدین آن‌ها را تکمیل کردند. تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه ۲۱ و آزمون‌های آمار توصیفی و استنباطی، شامل تی تست، آنالیز کوواریانس و آزمون کای دو، انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد نمره مهارت‌های اجتماعی کودکان در گروه مورد ۱۰/۸±۵۶/۴۳ و در گروه شاهد ۸/۷±۵۸/۴۶ بود. میانگین نمره مهارت‌های اجتماعی کودکان در دو گروه مورد و شاهد تفاوت معنی‌داری با یکدیگر نداشت (۰/۲۵۹=P). نتیجه‌گیری: مهارت اجتماعی کودکان در هر دو گروه در محدوده متوسط قرار داشت و سطح مطلوبی نداشت. بنابراین بازنگری شیوه‌های آموزشی و تربیتی در سطح خانواده و نیز برنامه‌های آموزشی و پرورشی را برای ارتقا و تکامل مهارت‌های اجتماعی لازم است.fa_IR
dc.format.extent559
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.27.2.97
dc.subjectوالدینfa_IR
dc.subjectمهارت‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectکودکان سن دبستانfa_IR
dc.subjectاختلالات روانیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleمقایسه مهارت‌های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه پرستاری، مرکز تحقیقات مادر و کودک، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار،گروه آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه پرستاری، مرکز تحقیقات بیمارهای مزمن (مراقبت در منزل)، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue2
dc.citation.spage97
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد