نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمقدم تبریزی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorزمانی, شهنازfa_IR
dc.contributor.authorساعی, مرضیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:38:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:38:12Z
dc.date.available1399-08-22T03:38:11Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:38:12Z
dc.date.issued2016-10-01en_US
dc.date.issued1395-07-10fa_IR
dc.identifier.citationمقدم تبریزی, فاطمه, زمانی, شهناز, ساعی, مرضیه. (1395). بررسی تاثیر بحث گروهی بر میزان نگرانی سلامتی دختران نوجوان 18 -15 سال شهرزنجان درسال1394. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 24(3), 201-211. doi: 10.21859/nmj-24038fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.21859/nmj-24038
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1523-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517901
dc.description.abstractزمینه وهدف:نوجوانی سرآغاز نگرانی ها، تحولات و دگرگونی‌های جسمی، روانی و اجتماعی است ، نگرانی و دلواپسی فرد در مورد موضوعات مرتبط با سلامتی یی از اجزای مهم اضطراب درنوجوانان است ونگرانی در این دوره می تواند تا سنین بزرگسالی ادامه یابد  بهترین زمان برای هدف قرار دادن رفتار پیشگیرانه دوران نوجوانی است.لذا این مطالعه باهدف تعیین تاثیر بحث گروهی بر میزان  نگرانی سلامتی نوجوانان دختر18- 15 سال شهر زنجان درسال1394انجام شد. مواد و روش : این مطالعه نیمهتجربی برروی 80نفرازدانش آموزان دختر 18-15 سال شهر زنجان  واجدمعیارهای ورودبه مطالعه بودندبه روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند دردوگروه  ومداخله انجام شد.ابزارگرداوری داده ها پرسشنامه ای دوقسمتی حاوی اطلاعات دموگرافی وپرسشنامه استاندارد نگرانی سلامتی بود.قبل ازمداخله پیش آزمون و بلافاصله بعدازمداخله ونیز4هفته بعد ازمداخله پس آزمون برای هر دو گروه انجام گرفت.جهت تجزیه وتحلیل داده ها ازنرم افزارspssویرایش17 وآمارهای کای دو استفاده شد. یافته ها :نتایج نشان داد  بحث گروهی  باعث  معنادارمیزان نگرانی سلامتی نوجوانان دخترپس از انجام مداخله بحث گروهی شده است. درابعاد سلامت فردی و تغذیه ی درپیش آزمون و4هفته بعدازآزمون معناداربود( 05/0p<)امادرابعاد محیط، خدمات بهداشتی درمانی، اختلالات وبیمارییشگیری ازصدمات، سلامت اجتماعی، ارتباطات،سلامت عاطفی، آینده بیی درپیش آزمون وبلافاصله بعدازآزمون و4هفته بعدازآزمون معناداربود( 05/0p<). نتیجه گیری:با توجه به ویژگی‌های خاص دوره نوجوانی و نقش مهم این دوره در زندگی بزرگسالی برنامه های مداخله ای آموزش در زمینه ی نگرانی های سلامتی از طرق مختلف و با در گیری مستقیم خود نوجوانان و بحث گروهی در گروه های دوستانه و همسالان به منظور  نگرانی های سلامتی نوجوانان توصیه میشود.fa_IR
dc.format.extent239
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.21859/nmj-24038
dc.subjectبحث گروهیfa_IR
dc.subjectنوجوانیfa_IR
dc.subjectنگرانی سلامتیfa_IR
dc.subjectسلامت نوجوانانfa_IR
dc.subjectماماییfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر بحث گروهی بر میزان نگرانی سلامتی دختران نوجوان 18 -15 سال شهرزنجان درسال1394fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentعلوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentعلوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentعلوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue3
dc.citation.spage201
dc.citation.epage211


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد