| dc.contributor.author | صادقیان, عفت | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدی, ناهید | fa_IR |
| dc.contributor.author | بیک مرادی, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسن طهرانی, طیبه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T03:38:06Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T03:38:06Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T03:38:06Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T03:38:06Z | |
| dc.date.issued | 2016-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-07-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صادقیان, عفت, محمدی, ناهید, بیک مرادی, علی, حسن طهرانی, طیبه. (1395). تحقق اهداف آموزش بالینی پرستاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان پرستاری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا, 24(3), 138-147. doi: 10.21859/nmj-24031 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-5748 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.21859/nmj-24031 | |
| dc.identifier.uri | http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1514-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517894 | |
| dc.description.abstract | تحقق ا هداف آموزشی دلیل وجودی هر سیستم آموزشی است. بدین منظور پژوهشی با هدف تعیین میزان تحقق اهداف آموزش بالینی پرستاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان پرستاری صورت گرفت . در این پژوهش توصیفی- تحلیلی تمامی دانشجویان کارشناسی پرستاری که واحدهای درسی کارآموزی بهداشت روان، بهداشت جامعه، کودکان و مدیریت را اخذ کرده بودند، به روش سر شماری انتخاب شدند. داده ها با استفاده از 5 پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج دلالت داشت که 66.7 % دانشجویان تحقق اهداف بهداشت روان، 65.6 % کودکان و 44.1 % مدیریت خدمات بهداشتی را در سطح عالی ، 43.3 % بهداشت جامعه را در سطح خوب، ارزیابی نمودند. استرس دانشجو در محیط کارآموزی با تحقق اهداف درس مدیریت ، مشخص بودن شرح وظایف دانشجو، ارائه اهداف در اولین روز ، آموزش دانشجویان در راستای اهداف ، هماهنگی بین اهداف آموزشی و انتظارات پرسنل بخش،اخلاق حرفه ای و ارتباط صحیح با بیمار، رعایت پیش نیازها، رعایت مراحل آموزش بالینی، برخورد مناسب مربی با دانشجویان، صبر و حوصله مربی ، همکاری لازم پرسنل بخش با دانشجو، قدرت تصمیم گیری دانشجو در برنامه ریزی مراقبت ، امکانات رفاهی کافی ، انگیزه اشتغال ، نظارت کافی بر روند آموزش با تحقق اهداف کودکان رابطه معنی داری داشتند. (0.05< P) تحقق اهداف دروس بالینی از وضعیت خوبی برخوردار است و عواملی که از نظر بیشتر دانشجویان بر تحقق اهداف تاثیر داشت حمایت کامل و برخورد مناسب مربی با دانشجو بودند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 195 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Avicenna Journal of Nursing and Midwifery Care | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.21859/nmj-24031 | |
| dc.subject | آموزش بالینی | fa_IR |
| dc.subject | پژوهش در آموزش پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | نگرش | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | تحقق اهداف آموزش بالینی پرستاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان پرستاری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 24 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 138 | |
| dc.citation.epage | 147 | |