نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسودابه آقاباباییfa_IR
dc.contributor.authorهدیه ریاضیfa_IR
dc.contributor.authorطیبه آرتیمانیfa_IR
dc.contributor.authorدکتر فاطمه شبیریfa_IR
dc.contributor.authorرفعت بختfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:38:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:38:04Z
dc.date.available1399-08-22T03:38:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:38:04Z
dc.date.issued2012-05-01en_US
dc.date.issued1391-02-12fa_IR
dc.identifier.citationسودابه آقابابایی, هدیه ریاضی, طیبه آرتیمانی, دکتر فاطمه شبیری, رفعت بخت. (1391). ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 20(1), 39-49.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1105-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517890
dc.description.abstractمقدمه و هدف : ارزیابی درونی فرآیند بررسی وضعیت نظام دانشگاهی توسط خود اعضای نظام می باشد. هدف از پژوهش حاضر،انجام ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی همدانبهمنظورگامبرداشتندرجهتارتقاکیفیتآموزشیبوده است.    روش کار:این مطالعه توصیفی در دانشکده پرستاری و مامایی همدان در سال 1387، با هدف انجام ارزیابی درونی گروههای مامایی و بهداشت مادر و کودک انجام گرفت. فرمت ارزشیابی در حیطه های، رسالت، وظایف گروههای آموزشی، ساختار سازمانی، وظایف اعضای هیأت علمی، دانشجویان، فرآیند تدریس و یادگیری، دوره های آموزشی، پژوهش، تجهیزات آموزشی و پژوهشی و دانش آموختگان با استفاده از نظرات اعضای هیئت علمی گروهها و اعضای کمیته ارزیابی درونی تدوین گردید. ازپرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد.    نتایج:نتایج پژوهش حاضر نشان داد که، گروه بهداشت مادر و کودک با کسب امتیاز بالاتر از 80 درصد در 8 حیطه در وضعیت مطلوب و در حیطه دانش آموختگان در وضعیت نسبتا مطلوب قرار داشت و با کسب 5/87 درصد از کل امتیاز مربوطه در جایگاه مطلوب قرار گرفت. گروه مامایی با کسب امتیاز 80 درصد و بالاتر در کلیه حیطه های مورد بررسی در وضعیت مطلوب قرار داشت و با کسب 75/89 درصد از کل امتیاز در جایگاه مطلوب قرار گرفت. نتیجه نهایی : بر اساس نتایج پژوهش، گروههای بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی همدان در اکثر محورها، جایگاه مطلوب را کسب نموده اند، با اینحال برنامه ریزی های مناسب جهت ارتقاء مستمر کیفیت آموزش و رفع نواقص ضروری می باشد.  fa_IR
dc.format.extent152
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.subjectارزیابی درونیfa_IR
dc.subjectدانشکده پرستاری و ماماییfa_IR
dc.subjectگروه آموزشیfa_IR
dc.subjectهمدانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue1
dc.citation.spage39
dc.citation.epage49


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد