| dc.contributor.author | سودابه آقابابایی | fa_IR |
| dc.contributor.author | هدیه ریاضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | طیبه آرتیمانی | fa_IR |
| dc.contributor.author | دکتر فاطمه شبیری | fa_IR |
| dc.contributor.author | رفعت بخت | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T03:38:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T03:38:04Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T03:38:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T03:38:04Z | |
| dc.date.issued | 2012-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-02-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سودابه آقابابایی, هدیه ریاضی, طیبه آرتیمانی, دکتر فاطمه شبیری, رفعت بخت. (1391). ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی
دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا, 20(1), 39-49. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-5748 | |
| dc.identifier.uri | http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1105-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517890 | |
| dc.description.abstract | مقدمه و هدف : ارزیابی درونی فرآیند بررسی وضعیت نظام دانشگاهی توسط خود اعضای نظام می باشد. هدف از پژوهش حاضر،انجام ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی همدانبهمنظورگامبرداشتندرجهتارتقاکیفیتآموزشیبوده است.
روش کار:این مطالعه توصیفی در دانشکده پرستاری و مامایی همدان در سال 1387، با هدف انجام ارزیابی درونی گروههای مامایی و بهداشت مادر و کودک انجام گرفت. فرمت ارزشیابی در حیطه های، رسالت، وظایف گروههای آموزشی، ساختار سازمانی، وظایف اعضای هیأت علمی، دانشجویان، فرآیند تدریس و یادگیری، دوره های آموزشی، پژوهش، تجهیزات آموزشی و پژوهشی و دانش آموختگان با استفاده از نظرات اعضای هیئت علمی گروهها و اعضای کمیته ارزیابی درونی تدوین گردید. ازپرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد.
نتایج:نتایج پژوهش حاضر نشان داد که، گروه بهداشت مادر و کودک با کسب امتیاز بالاتر از 80 درصد در 8 حیطه در وضعیت مطلوب و در حیطه دانش آموختگان در وضعیت نسبتا مطلوب قرار داشت و با کسب 5/87 درصد از کل امتیاز مربوطه در جایگاه مطلوب قرار گرفت. گروه مامایی با کسب امتیاز 80 درصد و بالاتر در کلیه حیطه های مورد بررسی در وضعیت مطلوب قرار داشت و با کسب 75/89 درصد از کل امتیاز در جایگاه مطلوب قرار گرفت.
نتیجه نهایی : بر اساس نتایج پژوهش، گروههای بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی همدان در اکثر محورها، جایگاه مطلوب را کسب نموده اند، با اینحال برنامه ریزی های مناسب جهت ارتقاء مستمر کیفیت آموزش و رفع نواقص ضروری می باشد.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 152 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Avicenna Journal of Nursing and Midwifery Care | en_US |
| dc.subject | ارزیابی درونی | fa_IR |
| dc.subject | دانشکده پرستاری و مامایی | fa_IR |
| dc.subject | گروه آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | همدان | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی
دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 20 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 39 | |
| dc.citation.epage | 49 | |