نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیر صادقیfa_IR
dc.contributor.authorطیبه آرتیمانیfa_IR
dc.contributor.authorمرضیه حسنیانfa_IR
dc.contributor.authorناهید محمدیfa_IR
dc.contributor.authorمحمدرضا مصطفاییfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:37:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:37:30Z
dc.date.available1399-08-22T03:37:30Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:37:30Z
dc.date.issued2008-11-01en_US
dc.date.issued1387-08-11fa_IR
dc.identifier.citationامیر صادقی, طیبه آرتیمانی, مرضیه حسنیان, ناهید محمدی, محمدرضا مصطفایی. (1387). بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی در دروس تئوری دانشجویان پرستاری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 16(2), 13-23.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1050-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517828
dc.description.abstractمقدمه و هدف: آموزش یکی از عوامل اساسی در  تربیت نیروی انسانی در راستای رشد و توسعه جوامع محسوب می شود. در هر برنامه آموزشی، ارزشیابی یکی ازمهمترین بخش ها به حساب می آید. بدین ترتیب که از طریق ارزشیابی می توان به قضاوت در مورد برنامه و یا آموزش پرداخت و نسبت به اجرای برنامه، اداره آموزش، و یا اصلاح و ایجاد تغییرات لازم در آن پرداخت. مطالعه حاضر به منظور بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی در دانشجویان پرستاری نیمسال دوم 85-84 در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است. روش کار: در این مطالعه توصیفی تحلیلی با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف 66 دانشجو از دانشجویان پرستاری (ترمهای چهارم ، پنجم و ششم) در نیمسال دوم سالتحصیلی 85-84 انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بودند از طریق مصاحبه تکمیل گردید. داده ها با نرم افزار آماری spss و با استفاده از آمار توصیفی و آزمونهای آماری کای دو ، تی تست و فیشر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.  نتایج: نتایج بدست آمده حاکی از آن است که اهداف آموزشی دروس نظری از دیدگاه دانشجویان پرستاری ( ترمهای چهارم- پنجم و ششم) بیش از 9/90%  در حد متوسط و خوب و کمتر از 1/9% در حد ضعیف تحقق یافته است. همچنین بین میزان تحقق اهداف آموزشی دروس نظری از دیدگاه دانشجویان و نمرات پایان ترم آنها ارتباط معنی دار آماری مشاهده گردیده است. نتیجه نهایی: با توجه به نتایج پژوهش و نظر به اینکه آموزش و یادگیری دو فرآیند مستمر و پویا و وابسته به یکدیگر هستند لازم است که با تدوین ساختار منظم آموزشی و قراردادن برنامه ریزی درسی و آموزشی در هسته تفکر آموزشی مدیران و مدرسین، ارزشیابی بعنوان یک فعالیت جاری و مستمر مدنظر قرار گرفته تا با اجرای مداوم آن و استفاده از نتایج حاصله بتوان گامی در جهت طراحی و برنامه ریزی مجدد برنامه های آموزشی و درسی برداشت.fa_IR
dc.format.extent204
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی درسfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی میزان تحقق اهداف آموزشی در دروس تئوری دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue2
dc.citation.spage13
dc.citation.epage23


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد