| dc.contributor.author | امیر صادقی | fa_IR |
| dc.contributor.author | طیبه آرتیمانی | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرضیه حسنیان | fa_IR |
| dc.contributor.author | ناهید محمدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدرضا مصطفایی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T03:37:30Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T03:37:30Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T03:37:30Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T03:37:30Z | |
| dc.date.issued | 2008-11-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1387-08-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امیر صادقی, طیبه آرتیمانی, مرضیه حسنیان, ناهید محمدی, محمدرضا مصطفایی. (1387). بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی در دروس تئوری دانشجویان پرستاری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا, 16(2), 13-23. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-5748 | |
| dc.identifier.uri | http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1050-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517828 | |
| dc.description.abstract | مقدمه و هدف: آموزش یکی از عوامل اساسی در تربیت نیروی انسانی در راستای رشد و توسعه جوامع محسوب می شود. در هر برنامه آموزشی، ارزشیابی یکی ازمهمترین بخش ها به حساب می آید. بدین ترتیب که از طریق ارزشیابی می توان به قضاوت در مورد برنامه و یا آموزش پرداخت و نسبت به اجرای برنامه، اداره آموزش، و یا اصلاح و ایجاد تغییرات لازم در آن پرداخت. مطالعه حاضر به منظور بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی در دانشجویان پرستاری نیمسال دوم 85-84 در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.
روش کار: در این مطالعه توصیفی تحلیلی با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف 66 دانشجو از دانشجویان پرستاری (ترمهای چهارم ، پنجم و ششم) در نیمسال دوم سالتحصیلی 85-84 انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بودند از طریق مصاحبه تکمیل گردید. داده ها با نرم افزار آماری spss و با استفاده از آمار توصیفی و آزمونهای آماری کای دو ، تی تست و فیشر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج: نتایج بدست آمده حاکی از آن است که اهداف آموزشی دروس نظری از دیدگاه دانشجویان پرستاری ( ترمهای چهارم- پنجم و ششم) بیش از 9/90% در حد متوسط و خوب و کمتر از 1/9% در حد ضعیف تحقق یافته است. همچنین بین میزان تحقق اهداف آموزشی دروس نظری از دیدگاه دانشجویان و نمرات پایان ترم آنها ارتباط معنی دار آماری مشاهده گردیده است.
نتیجه نهایی: با توجه به نتایج پژوهش و نظر به اینکه آموزش و یادگیری دو فرآیند مستمر و پویا و وابسته به یکدیگر هستند لازم است که با تدوین ساختار منظم آموزشی و قراردادن برنامه ریزی درسی و آموزشی در هسته تفکر آموزشی مدیران و مدرسین، ارزشیابی بعنوان یک فعالیت جاری و مستمر مدنظر قرار گرفته تا با اجرای مداوم آن و استفاده از نتایج حاصله بتوان گامی در جهت طراحی و برنامه ریزی مجدد برنامه های آموزشی و درسی برداشت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 204 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Avicenna Journal of Nursing and Midwifery Care | en_US |
| dc.subject | ارزیابی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه ریزی درس | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی در دروس تئوری دانشجویان پرستاری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 13 | |
| dc.citation.epage | 23 | |