نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحبوبه کریمیfa_IR
dc.contributor.authorخسرو توکلfa_IR
dc.contributor.authorموسی علویfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:37:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:37:22Z
dc.date.available1399-08-22T03:37:22Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:37:22Z
dc.date.issued2006-01-01en_US
dc.date.issued1384-10-11fa_IR
dc.identifier.citationمحبوبه کریمی, خسرو توکل, موسی علوی. (1384). بررسی مقایسه ای دو روش آموزش بر اساس سخنرانی و بحث گروهی بر میزان یادگیری و یاددهی دانشجویان پرستاری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 13(2), 15-25.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1003-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517813
dc.description.abstractمقدمه و هدف : در روش های آموزش سنتی، معلم محور اساسی آموزش است، ولی فراگیران در این روش فعال نبوده و فرصت تفکر عمیق پیرامون موضوع یا مشکل را ندارند. این تحقیق به منظور تعیین مقایسه ای تأثیر روش های آموزش سخنرانی و بحث گروهی برمیزان یادگیری و یادداری دانشجویان دردرس پرستاری و بیماریهای کودکان(1) در دانشگاه اهواز در سال 83 انجام شد. روش : این پژوهش یک مطالعه تجربی است که بر روی 30 دانشجوی پرستاری دریافت کننده واحد پرستاری و بیماریهای کودکان(1) انجام گرفت. که به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره تدریس به شیوه بحث گروهی و 15 نفر تدریس به شیوه سخنرانی قرار گرفتند، و یک مدرس در طی 5 جلسه به آنها آموزش داد. ابزارگردآوری داده ها فرم اطلاعات دموگرافیک و آزمون پرستاری و بیماریهای کودکان به صورت 4 گزینه ای بود که در اولین  جلسه درس فرم اطلاعات و پیش آزمون و یک هفته و سه هفته بعد، پس آزمون از دانشجویان به عمل آمد. داده ها با نرم افزار spss  ویرایش 5/11 تجزیه، و آزمونهای تی زوج و مستقل برای مقایسه گروهها استفاده شد. یافته ها : میزان یادگیری در دو گروه تدریس به شیوه سخنرانی و بحث گروهی افزایش معنی داری یافته بود و میزان یادگیری در گروه سخنرانی از گروه تدریس به شیوه بحث گروهی به طور معنی داری بیشتر بود، ولی میزان یادداری در تدریس یه شیوه بحث گروهی افزایش معنی داری در مقایسه با روش سخنرانی داشت. نتیجه گیری :  شیوه بحث گروهی به عنوان یک روش آموزشی مؤثر جهت فعال کردن دانشجو، و افزایش مهارتهای تفکر عمیق و پایدار کردن مطالب در ذهن دانشجو به مدرسان و برنامه ریزان آموزش پرستاری پیشنهاد می شود، و لازم است مطالعات بیشتری در این باره صورت گیرد.fa_IR
dc.format.extent465
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.subjectبحث گروهیfa_IR
dc.subjectسخنرانیfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectیاددهیfa_IR
dc.subjectدانشجوی پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه ای دو روش آموزش بر اساس سخنرانی و بحث گروهی بر میزان یادگیری و یاددهی دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage15
dc.citation.epage25


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد