نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسن دوست, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorحاج هاشم خانی, ملیحه اعظمfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, عاطفهfa_IR
dc.contributor.authorمومنی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorنوروزی پرشکوه, نسترنfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorحاج زهره دربهانی نژاد, ملیحه اعظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:37:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:37:19Z
dc.date.available1399-08-22T03:37:19Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:37:19Z
dc.date.issued2016-12-01en_US
dc.date.issued1395-09-11fa_IR
dc.identifier.citationحسن دوست, فاطمه, حاج هاشم خانی, ملیحه اعظم, علیزاده, عاطفه, مومنی, مریم, نوروزی پرشکوه, نسترن, یوسفی, فاطمه, حاج زهره دربهانی نژاد, ملیحه اعظم. (1395). ارتباط هوش معنوی با شادکامی در دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی قزوین در سال 1394. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 24(4), 264-271. doi: 10.21859/nmj-24047fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.21859/nmj-24047
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1547-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517807
dc.description.abstractزمینه: امروز ارائه مراقبت معنوی یکی از جنبه های مراقبت کلی نگر است و نقش پرستاران در ارائه خدمات به بیماران حائز اهمیت باشد .لزوم توجه به متغیرهای دخیل در این نوع مراقبت می تواند زیربنا بسیاری از برنامه های آموزشی علی الخصوص در سیستم بهداشتی و درمانی باشد. از این رو پژوهشگران برآن شدند که مطالعه ای با هدف بررسی ارتباط هوش معنوی با شادکامی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین که ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در آینده کشور هستند انجام دهند. روش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی به شیوه نمونه گیری سهمیه ای در دانشکده پرستاری و مامایی قزوین انجام شد.107 نفر از دانشجویان پرستاری در ترم های تحصیلی مختلف به تکمیل پرسشنامه شادکامی آکسفورد و هوش معنوی پرداختند. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از spss,16 و آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. یافته ها: میانگین سنی دانشجویان پرستاری25/5 ± 61/21 بود. اکثریت واحدهای مورد پژوهش(6/63%) مونث بودند. نمره کلی هوش معنوی و شادکامی با میانگین و انحراف معیار به ترتیب 44/16± 29/145 و 44/16± 32/39 به دست آمد. بین هیچ یک از متغیرهای فردی و اجتماعی به جز سن و شادکامی(031/., P=  209/0 =R)  ارتباط معنی داری مشاهده نشد . بین هوش معنوی و شادکامی ارتباط معنی دار و ضعیفی مشاهده گردید(000/., P=  427/0 =R) . نتیجه گیری: به نظر می رسد ارتقا شادکامی و هوش معنوی در دانشجویان پرستاری می تواند موجب بهبود سطح علمی آنان و در نهایت افزایش کیفیت مراقبتی  با تاکید بر مراقبت معنوی بیماران گردد.fa_IR
dc.format.extent231
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.21859/nmj-24047
dc.subjectکلید واژه ها: شادکامیfa_IR
dc.subjectهوش معنویfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارتباط هوش معنوی با شادکامی در دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی قزوین در سال 1394fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری ومامایی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری ومامایی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری ومامایی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری ومامایی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری ومامایی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری ومامایی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری ومامایی قزوینfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue4
dc.citation.spage264
dc.citation.epage271


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد