• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در پزشکی
    • دوره 34, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در پزشکی
    • دوره 34, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عملکرد بیمارستان هاشمی‌نژاد شهر تهران در حیطه درمان، بر اساس الگوی جهانی مالکوم بالدریج در سال 1386

    (ندگان)پدیدآور
    ملکی, محمدرضافاتح پناه, آزادهگوهری, محمود رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    163.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده سابقه و هدف: در دنیای پرتحول و پررقابت امروزی، توجه به کیفیت و اثربخشی مدیریت و عملکرد آن از جمله عوامل تعیین کننده در تحقق برنامه های توسعه ای و رقابتی به شمار می آیند. ارزیابی عملکرد روشی جامع نگر بوده که کلیه عوامل درگیر در کار سازمان را تحت مدیریت قرار می دهد تا در نهایت عملکرد مطلوبی به دست آید. لذا این تحقیق در سال 1386در بیمارستان هاشمی نژاد تهران انجام گرفت. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی با استفاده از چک لیست استاندارد الگوی جهانی مالکوم بالدریج، عملکرد بیمارستان شهید هاشمی نژاد توسط مصاحبه با مدیران ارشد بیمارستان، مشاهده مستندات و تکمیل چک لیست های مربوطه ارزیابی شد و درصد امتیاز کسب شده از کل امتیاز 7 معیار مربوطه ارائه گردید. یافته ها: این بیمارستان از مجموع1000 امتیاز کل این الگو، 426 (6/42 درصد) امتیاز را کسب کرد. از این 426 امتیاز، 46 امتیاز (38 درصد حداکثر امتیاز ممکن) مربوط به معیار رهبری، 38 امتیاز (44 درصد) مربوط به معیار برنامه ریزی استراتژیک، 41 امتیاز (50 درصد) مربوط به معیار تمرکز بر بیماران و سایر مشتریان، 40 امتیاز (44 درصد) مربوط به معیار سنجش، تحلیل و مدیریت اطلاعات، 43 امتیاز (51 درصد) مربوط به تمرکز بر کارکنان، 33 امتیاز (39 درصد) مربوط به مدیریت فرآیند و 185 امتیاز (41 درصد) مربوط به معیار نتایج عملکرد سازمانی بود. نتیجه گیری: با توجه به اینکه عملکرد این بیمارستان در رده متوسط قرار می گیرد، توجه هر چه بیشتر به مدیریت درمان در این بیمارستان الزامی است. لذا، تدوین برنامه ای کارا و اثربخش جهت ارتقاء عملکرد در این بیمارستان ضروری است. در ضمن به نظر می رسد، الگوی بالدریج، می تواند به عنوان الگویی جامع برای ارزیابی عملکرد موسسات درمانی مورد استفاده قرار گیرد. واژگان کلیدی: ارزیابی عملکرد،‌ مالکوم بالدریج، بیمارستان آموزشی، الگوی تعالی سازمان
    کلید واژگان
    واژگان کلیدی: ارزیابی عملکرد
    ‌ مالکوم بالدریج
    بیمارستان آموزشی
    الگوی تعالی سازمان
    بین رشته ای ( مدیریت آموزشی
    تحقیقات آموزشی
    آموزش پزشکی )

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-03-01
    1388-12-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، کارشناس گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد

    شاپا
    1735-5311
    2008-0506
    URI
    http://pejouhesh.sbmu.ac.ir/article-1-738-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/512347

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب