نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجاوید, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorفرج‌زاده, زکریاfa_IR
dc.contributor.authorحاج باقری, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T01:50:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T01:50:20Z
dc.date.available1399-08-22T01:50:20Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T01:50:20Z
dc.date.issued2008-04-01en_US
dc.date.issued1387-01-13fa_IR
dc.identifier.citationجاوید, علیرضا, محمدی, حمید, فرج‌زاده, زکریا, حاج باقری, محمدرضا. (1387). تجزیه و تحلیل اقتصادی مسائل بازاریابی و صادرات زعفران در ایران با تأکید بر استان فارس. فصلنامه پژوهش ها وسیاست های اقتصادی, 16(45), 29-57.fa_IR
dc.identifier.issn1027-9024
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://qjerp.ir/article-1-272-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/506594
dc.description.abstractاین مطالعه با هدف تحلیل بازاریابی زعفران در استان فارس و عوامل مؤثر بر صادرات زعفران در ایران صورت گرفت. بر اساس نتایج مشخص شد دو مسیر بازاریابی زعفران در استان فارس شامل تولیدکنندگان، عطاریها، مصرف‌کنندگان با حاشیه کل 500 هزار ریال و تولیدکنندگان، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان، مصرف-کنندگان با حاشیه کل 520 هزار ریال به ازای هرکیلو وجود دارد. هزینه‌های بازاریابی و سهم حق‌العمل‌کاران از هزینه‌های بازاریابی در مسیر اول به‌ترتیب 351 هزار ریال و 64 درصد به دست آمد. ارقام متناظر برای مسیر دوم به‌ترتیب 353 هزار ریال و 62 درصد محاسبه شد. ناکارایی قیمتی در مسیرها به‌ترتیب حدود 70 و 68 درصد است. ارقام ناکارایی فنی نیز برای دو مسیر یادشده به ترتیب 5/8 و 8/7 درصد می‌باشد. الگوهای حاشیه بازاریابی نیز نشان داد که قیمت خرده‌فروشی و هزینه‌های بازاریابی از عوامل مؤثر برحاشیه بازاریابی هستند. همچنین نتایج تابع عرضه صادرات حاکی از آن است که صادرات زعفران ایران تا حدود زیادی تحت تأثیر قیمت جهانی قرار دارد.fa_IR
dc.format.extent223
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت امور اقتصادی و داراییfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش ها وسیاست های اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartof2Quarterly Journal of Economic Research and Policiesen_US
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.subjectصادراتfa_IR
dc.subjectزعفرانfa_IR
dc.subjectاستان فارسfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleتجزیه و تحلیل اقتصادی مسائل بازاریابی و صادرات زعفران در ایران با تأکید بر استان فارسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue45
dc.citation.spage29
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد