نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیرامینی کهریزه, علیfa_IR
dc.contributor.authorعبدلی, قهرمانfa_IR
dc.contributor.authorصفری, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T01:50:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T01:50:08Z
dc.date.available1399-08-22T01:50:08Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T01:50:08Z
dc.date.issued2020-06-01en_US
dc.date.issued1399-03-12fa_IR
dc.identifier.citationامیرامینی کهریزه, علی, عبدلی, قهرمان, صفری, حسین. (1399). واکنش شرکتهای بالغ در برابر شرکتهای تازه وارد با رویکرد نظریه بازیها (مورد مطالعه: تاکسیرانی، اسنپ و تپسی). فصلنامه پژوهش ها وسیاست های اقتصادی, 28(93), 149-170.fa_IR
dc.identifier.issn1027-9024
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://qjerp.ir/article-1-2637-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/506577
dc.description.abstractتحقیق حاضر شرایطی را تبیین می کند که شرکتهای بالغ بایستی متکی بر چه مکانیزم هایی باشند تا بتوانند با شرکتهای تازه وارد رقابت کنند؛ به همین منظور در این مطالعه بدنبال آنیم که بدانیم که شرکت تاکسیرانی به عنوان یک شرکت بالغ با اتکا به کدام یک از مکانیزم های قیمت، نوآوری و برندسازی می تواند با شرکتهای اسنپ و تپسی رقابت کند. در تحقیق حاضر با استفاده از رویکرد نظریه بازیها؛ مدل غیرهمکارانه اسنپ، تپسی و تاکسیرانی توسعه داده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که هر چقدر هزینه های نوآوری و برند سازی افزایش یابد تقاضا برای استفاده از خدمات شرکت های اسنپ و تپسی افزایش و برای تاکسیرانی کاهش می یابد بنابراین اگر تاکسیرانی می خواهد در رقابت با اسنپ و تپسی باقی بماند لازم است که تنها به قیمت گذاری واکنش نشان دهد و قیمت ارائه خدمت در هر مسیر را در محدوده قیمت های اسنپ و تپسی تعیین نماید.fa_IR
dc.format.extent655
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت امور اقتصادی و داراییfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش ها وسیاست های اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartof2Quarterly Journal of Economic Research and Policiesen_US
dc.subjectشرکتهای بالغfa_IR
dc.subjectتازه واردانfa_IR
dc.subjectنظریه بازیهاfa_IR
dc.subjectتعادل نشfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleواکنش شرکتهای بالغ در برابر شرکتهای تازه وارد با رویکرد نظریه بازیها (مورد مطالعه: تاکسیرانی، اسنپ و تپسی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue93
dc.citation.spage149
dc.citation.epage170


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد