نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقیان, عفتfa_IR
dc.contributor.authorمقدری کوشا, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorگرجی, سمیراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T00:28:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T00:28:17Z
dc.date.available1399-08-22T00:28:17Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T00:28:17Z
dc.date.issued2010-12-01en_US
dc.date.issued1389-09-10fa_IR
dc.identifier.citationصادقیان, عفت, مقدری کوشا, مهناز, گرجی, سمیرا. (1389). بررسی وضعیت سلامت روانی دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر همدان در سال تحصیلی1388-1387. مجله پزشكي باليني ابن سينا, 17(3), 39-45.fa_IR
dc.identifier.issn2588-722X
dc.identifier.issn2588-7238
dc.identifier.urihttp://sjh.umsha.ac.ir/article-1-265-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/498767
dc.description.abstractمقدمه و هدف: امروزه ارزیابی سلامت روانی دانش آموزان یکی از محورهای مهم بهداشت روانی جامعه است. دلایل بسیاری وجود دارد که سازماندهی خدمات روانی در مدارس، راهبرد اساسی برای ارتقای سلامت روان دانش آموزان و در نهایت کل جامعه است. از آنجایی که نوجوانی یکی از بحرانی ترین دوره های زندگی است و دانش آموزان با فشارزاهای دوره نوجوانی مواجه هستند احتمال می رود که مستعد مشکلات عاطفی باشند لذا مطالعه ای به منظور تعیین سلامت روانی دانش آموزان دختر دبیرستانی مدارس شهر همدان در سال تحصیلی 1388-1387 صورت گرفت. روش کار: دراین مطالعه توصیفی- مقطعی 600 نفر از دانش آموزان دختر سال های اول ، دوم و سوم دبیرستانهای شهر همدان به روش خوشه ای انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها پرسش نامه ی GHQ-28 بود. نقطه ی برش در مقیاس کلی، برای تشخیص افراد بیمار 23 و بالاتر و برای تشخیص افراد بیماردر هر یک از مقیاس های فرعی 7 منظور شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و توسط آزمونهای آماری ANOVA و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: نتایج نشان داد 60.2 درصداز واحدهای مورد پژوهش از مقیاس کلی نمره 23 و بالاتر، 36.7 درصد از مقیاس فرعی خود بیمارانگاری، 46.5 درصد در مقیاس فرعی اضطراب، 49.5 درصد از مقیاس اختلال در عملکرد اجتماعی و 45.8 درصد از مقیاس افسردگی، نمره 7 و بالاتر را کسب نموده اند. نتایج دلالت داشت که رشته تحصیلی، پایه تحصیلی و سن واحدهای مورد پژوهش با میانگین نمره سلامت روانی ارتباط معنی داری داشته است (P<0.05) . نتیجه نهایی: با توجه به نتایج بدست آمده، سلامت روانی اکثریت واحدهای مورد پژوهش در خطر است که به ترتیب مستعد اختلال در عملکرد اجتماعی، اضطراب، افسردگی و خود بیمارانگاری می باشند، پس توجه ویژه مسئولین به این گروه ضروری است.fa_IR
dc.format.extent209
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله پزشكي باليني ابن سيناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Clinical Medicineen_US
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectافسردگیfa_IR
dc.subjectبهداشت روانیfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.subjectسایر تخصص هاي بالينيfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت سلامت روانی دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر همدان در سال تحصیلی1388-1387fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage39
dc.citation.epage45


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد