نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدواتی, علیfa_IR
dc.contributor.authorعلی خواه, آناهیتاfa_IR
dc.contributor.authorصفابخش, مریمfa_IR
dc.contributor.authorقره باغی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorرزاقی, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorمهری, مریمfa_IR
dc.contributor.authorخواجویی, پریساfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:22:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:22:55Z
dc.date.available1399-08-21T23:22:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:22:55Z
dc.date.issued2006-04-01en_US
dc.date.issued1385-01-12fa_IR
dc.identifier.citationدواتی, علی, علی خواه, آناهیتا, صفابخش, مریم, قره باغی, رضا, رزاقی, محمدحسین, مهری, مریم, خواجویی, پریسا. (1385). بررسی تاثیر آموزش بر آگاهی اولیای دانش آموزان در زمینه عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی. فصلنامه علوم پزشکی, 16(1), 35-38.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-32-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493524
dc.description.abstractسابقه و هدف: بیماریهای قلبی عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر در اکثر جوامع شناخته شده اند. در کشورهای در حال توسعه بار بیماری قلبی و عروقی رو به افزایش است. با توجه به اینکه عوامل بوجود آورنده بیماریهای قلبی و عروقی چند عاملی است شناخت این عوامل می تواند نقش بسزایی در سلامت جامعه داشته باشد. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش بر آگاهی اولیای دانش آموزان درباره عوامل خطر بیماریهای قلبی و عروقی صورت پذیرفت.روش بررسی: این مطالعه از نوع مداخله ای بود که در منطقه 13 آموزش و پرورش تهران صورت پذیرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که طی یک مطالعه مقدماتی (Pilot study) و به کمک افراد صاحب نظر پایایی و روایی آن مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از تستهای آماری paired -t test , ANOVA و ضریب همبستگی استفاده شد. یافته ها: 432 نفر در مطالعه شرکت کردند که میانگین سن آنها 34.6±5.9 سال بود. %89.1 افراد خانه دار بودند. بین نمره امتیازات آگاهی افراد قبل و بعد از آموزش اختلاف معنی داری وجود داشت (p<0.05).نتیجه گیری: آگاهی افراد در زمینه عوامل خطر بیماری قلبی عروقی در سطح قابل قبولی قرار ندارد و افزایش آگاهی افراد طی برنامه های آموزشی باید در اولویت برنامه های بهداشتی قرار گیرد تا به عملکرد مناسب منجر گردد.fa_IR
dc.format.extent185
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectعوامل خطرfa_IR
dc.subjectقلبی عروقیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectوالدین دانش‌آموزانfa_IR
dc.subjectاپيدميولوژيfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر آموزش بر آگاهی اولیای دانش آموزان در زمینه عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume16
dc.citation.issue1
dc.citation.spage35
dc.citation.epage38


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد