نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصاحب الزمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorفراهانی, حجت الهfa_IR
dc.contributor.authorمهربانی, الهامfa_IR
dc.contributor.authorشهبازی, محمدیارfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:22:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:22:51Z
dc.date.available1399-08-21T23:22:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:22:51Z
dc.date.issued2016-12-01en_US
dc.date.issued1395-09-11fa_IR
dc.identifier.citationصاحب الزمانی, محمد, فراهانی, حجت اله, مهربانی, الهام, شهبازی, محمدیار. (1395). بررسی روایی و پایایی ارزشیابی بالینی360 درجه در ارزیابی بالینی دانشجویان پرستاری. فصلنامه علوم پزشکی, 26(4), 264-270.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1178-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493516
dc.description.abstractسابقه و هدف: ارزشیابی 360 درجه به منظور ارزیابی بالینی دانشجویان پرستاری، علاوه بر بهره جستن از نظرات اساتید، مورد استفاده قرار می گیرد. این پژوهش با هدف بررسی روایی و پایایی ارزشیابی360 درجه در پرستاری انجام شد. روش بررسی: در مطالعه ای ازنوع پژوهش ارزشیابی، 75 دانشجوی پرستاری دوره کارورزی  دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد شهرکرد به شیوه سرشماری انتخاب شدند. ابتدا پرسش­نامه­ها با بهره جستن از مطالعه وسیع متون و نظر اهل فن تهیه شد. پرسش­نامه­ها بین نمونه در دسترس از دانشجویان پرستاری، مسئولین بخش­ها، پرستاران و مربیان بالینی بخش­های داخلی جراحی و بیماران توزیع شدند. نتایج ارزشیابی ثبت و در محیط مناسب بازخورد عینی داده شد. روایی ملاکی (همبستگی میانگین نمرات دروس بالینی و نظری پرستاری به تفکیک با نمره ارزشیابی 360 درجه)، روایی سازه (بررسی ساختار درونی) و پایایی (تعیین همسانی درونی، پایایی بین مشاهده گران) بررسی شد. یافته ­ها: همبستگی نمرات ارزشیابی360 درجه با میانگین دروس نظری و بالینی 32/0 (005/0=P) و 448/0 (001/0=p) بود. همبستگی بین خرده آزمون­ها معنی­دار بود و همبستگی نمره کل با آنها معنی­دار و قوی­تر از ارتباط هر خرده با کل بود که بیانگر ساختار نظری مطلوب آزمون بود. پایایی آزمون توسط ضریب آلفای کرانباخ 78/0 محاسبه شد. پایایی بین ارزیابان با تحلیل واریانس محاسبه شد و سطح معنی­داری 5/0 به دست آمد. نتیجه­گیری: براساس نتایج این پژوهش، ارزشیابی 360 درجه برای سنجش توانمندی­های محوری در پرستاری دارای روایی و پایایی مطلوب است. واژگان کلیدی: ارزشیابی بالینی 360 درجه، روایی، پایایی.fa_IR
dc.format.extent250
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectارزشیابی بالینی 360 درجهfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.subjectپایایی.fa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleبررسی روایی و پایایی ارزشیابی بالینی360 درجه در ارزیابی بالینی دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت آموزشی، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری روانسنجی، واحد علوم پزشکی تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پرستاری، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشی، سازمان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue4
dc.citation.spage264
dc.citation.epage270


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد