• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 26, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 26, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی کیفیت رضایت کارکنان تیم سلامت از آموزش مبتنی بر وب به منظور مداخله پیشگیرانه بیماری هپاتیت ب: مداخله آموزشی USP

    (ندگان)پدیدآور
    دلشاد, محمدحسینحیدرنیا, علیرضاحیدرنیا, محمدعلینیکنامی, شمس الدینپورحاجی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    264.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    تحليلي/مقطعي/توصيفي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: پذیرش، یادگیری و به کارگیری رفتارهای بهداشتی پیشگیرانه توسط کارکنان تیم سلامت، به کمک شیوه­های جدید یک ضرورت و نیاز نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارایی آموزش است. هدف این مطالعه، سنجش کیفیت رضایت مندی کارکنان از آموزش مبتنی بر وب به منظور مداخله پیشگیرانه بیماری هپاتیت ب بود. روش بررسی: پژوهش حاضر، یک مطالعه مقطعی در سال 1392 برروی کارکنان تیم سلامت مرکز بهداشت شرق تهران بود. کارکنان دوره آموزش مبتنی بر وب (WBL)،به ترتیب در بین "پس آزمون اول و دوم( در مدت 5 جلسه در چهارگروه 30  نفره) و نیز در شش ماه بعد از آموزش حضوری ( 7 جلسه در شش گروه 20 نفره) "، با آموزش 2 مدرس بررسی شدند. در پایان دوره، پرسش نامه ارزیابی کیفیت رضایت از دوره، نحوه ارائه محتوا و مشارکت گروهی بر روی خط توسط آنان تکمیل شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS19  و آزمون­های آماری کای­دو، ضریب همبتگی پیرسون، فریدمن و من ویتنی U تحلیل شدند. یافته­ ها: مطالعه حاضر به روشWBL، نشان از بیشترین کیفیت رضایتمندی داشت، به طوری که میزان آن به ترتیب از نحوه ارائه مطالب 33/48%، مشارکت گروهی برروی خط 5/42%، ثبت و اخذ تائیدیه بانک اطلاعات شخصی 66/41%، نحوه تکمیل پرسش نامه های تحت وب 17/39%، گروه کاری با مدرس 33/48% و تناسب محتوای جلساتLMS  با نیازهای شغلی کارکنان 35% بود. متغیرهای زمینه­ای، به جز جنس، بر رضایت کارکنان از شرکت در دوره های آموزش الکترونیکی تاثیر داشتند. بر اساس نتایج آزمون فریدمن، اختلاف عامل­های آگاهی، نگرش و رفتارهای پیشگیری کننده از بیماری هپاتیت ب در هر تکرار معنی­دار بود (05/0P
    کلید واژگان
    رضایت مندی
    آموزش مبتنی بر وب
    یادگیری
    رفتارهای بهداشتی پیشگیرانه
    احتیاط های استاندارد همگانی
    انفورماتيك پزشكي

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-06-01
    1395-03-12
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دانشکده پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس
    گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دانشکده پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس
    گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
    گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دانشکده پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس
    گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دانشکده پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    1023-5922
    2008-3386
    URI
    http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1095-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493482

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب