نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعطایی زاده, الهامfa_IR
dc.contributor.authorصاحب الزمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorفراهانی, حجت الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:21:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:21:56Z
dc.date.available1399-08-21T23:21:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:21:56Z
dc.date.issued2017-06-01en_US
dc.date.issued1396-03-11fa_IR
dc.identifier.citationعطایی زاده, الهام, صاحب الزمانی, محمد, فراهانی, حجت اله. (1396). بررسی توانمندسازی پرستاران و ارتباط آن با فرهنگ سازمانی و رضایت‌مندی ‌بیماران از مراقبت‌های پرستاری ‌. فصلنامه علوم پزشکی, 27(2), 144-148.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1256-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493425
dc.description.abstractسابقه و هدف: موانع ساختاری، پرستاران را با تعارض نقش و احساس بی قدرتی مواجه کرده است. هدف از انجام این مطالعه نشان دادن اهمیت توانمند سازی پرستاران در امر مراقبت است و فرهنگ سازمانی به عنوان یک عامل تاثیر گذار مورد سنجش قرار گرفت.  روش بررسی: این مطالعه توصیفی- همبستگی درسال 1393 در بیمارستان­های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اهواز با استفاده از روش نمونه­گیری سهمیه­ای برروی 400 پرستار و 400 بیمار انجام شد. ابزار گردآوری داده­ها شامل پرسش­نامه سختی کار II جهت اندازه­گیری توانمندی پرستاران، پرسش­نامه فرهنگ سازمانی رابینز و همچنین پرسش­نامه رضایت­مندی بیماران لستچینگر (PSNCQ ) بود. یافته­ها: همبستگی و ارتباط معنی­داری بین میزان توانمندی با سطح فرهنگ سازمانی وجود داشت (83/0=r، 0001/0>p). با بالارفتن سطح فرهنگ سازمانی، میزان توانمندسازی نیز به نسبت قابل توجهی افزایش یافت و میزان توانمندسازی بر رضایت­مندی بیماران تاثیر به سزایی داشت و همچنین شاخص­های تاثیرگذار بر توانمندی ورضایتمندی و فرهنگ سازمانی مشخص شد. نتیجه­گیری: رضایت­مندی بیماران متاثر از توانمندی مراقبت دهندگان و فرهنگ سازمانی حاکم بر بیمارستا ن­ها است. واژگان کلیدی: فرهنگ سازمانی، توانمندسازی ساختاری، رضایت­مندی بیماران.fa_IR
dc.format.extent145
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.subjectتوانمندسازی ساختاریfa_IR
dc.subjectرضایت­مندی بیمارانfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleبررسی توانمندسازی پرستاران و ارتباط آن با فرهنگ سازمانی و رضایت‌مندی ‌بیماران از مراقبت‌های پرستاری ‌fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ‌fa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی مدیریت آموزشی، گروه مدیریت، واحد علوم پزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی روانسنجی، گروه روانشناسی، واحد علوم پزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue2
dc.citation.spage144
dc.citation.epage148


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد