نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقلی زاده تهرانی, نداfa_IR
dc.contributor.authorنوریان, محمدfa_IR
dc.contributor.authorشاه محمدی, نیرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:21:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:21:06Z
dc.date.available1399-08-21T23:21:05Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:21:06Z
dc.date.issued2017-04-01en_US
dc.date.issued1396-01-12fa_IR
dc.identifier.citationقلی زاده تهرانی, ندا, نوریان, محمد, شاه محمدی, نیره. (1396). تأثیر آموزش هوش هیجانی بر ارتقای هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران پزشکی در سال 94-1393. فصلنامه علوم پزشکی, 27(1), 32-39.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1215-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493344
dc.description.abstractسابقه و هدف: هوش به عنوان یکی از وجوه قابل توجه در سازش یافتگی افراد با محیط و از عوامل مهم تفاوت فردی به شمار می­رود. این پژوهش با هدف تعیین تأثیر آموزش راه‌کارهای مبتنی بر هوش هیجانی بر ارتقای هوش هیجانی دانشجویان پزشکی درتهران انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر شبه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری، دانشجویان پزشکی شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 94-1393 در واحد پزشکی تهران بودند که 40 نفر به روش تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایشی و گواه تقسیم شدند. ابزار گردآوری اطلاعات این پژوهش پرسش‌نامه استاندارد هوش هیجانی بار- آن بود.  برای دانشجویان گروه آزمایش 8 جلسه آموزش برگزار شد. یافته­ ها: بین میانگین امتیازات کسب شده گروه آزمایش قبل و بعد از آموزش، اختلاف آماری معنی­داری وجود داشت. آزمون آماری T مستقل نشان دهنده تغییر در عملکرد گروه  آزمایش بعد از مداخله نسبت به گروه شاهد بود (05/0>p). نتیجه­گیری: نتایج نشان داد که آموزش هوش هیجانی بر مهارت های درون فردی مقابله با فشار و خلق تاثیر دارد، گرچه این آموزش بر مهارت های بین فردی و سازگاری دانشجویان تاثیر نداشت. واژگان کلیدی: هوش هیجانی، آموزش هوش هیجانی، مهارت­های درون فردی، مهارت‌های بین‌فردی، مقابله با فشار، خلق کلی، سازگاری.fa_IR
dc.format.extent225
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectآموزش هوش هیجانیfa_IR
dc.subjectمهارت­های درون فردیfa_IR
dc.subjectمهارت‌های بین‌فردیfa_IR
dc.subjectمقابله با فشارfa_IR
dc.subjectخلق کلیfa_IR
dc.subjectسازگاری.fa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش هوش هیجانی بر ارتقای هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران پزشکی در سال 94-1393fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری علوم تربیتی، عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورشfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue1
dc.citation.spage32
dc.citation.epage39


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد