| dc.contributor.author | قلی زاده تهرانی, ندا | fa_IR |
| dc.contributor.author | نوریان, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شاه محمدی, نیره | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T23:21:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T23:21:06Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T23:21:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T23:21:06Z | |
| dc.date.issued | 2017-04-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-01-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قلی زاده تهرانی, ندا, نوریان, محمد, شاه محمدی, نیره. (1396). تأثیر آموزش هوش هیجانی بر ارتقای هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران پزشکی در سال 94-1393. فصلنامه علوم پزشکی, 27(1), 32-39. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1023-5922 | |
| dc.identifier.issn | 2008-3386 | |
| dc.identifier.uri | http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1215-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493344 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: هوش به عنوان یکی از وجوه قابل توجه در سازش یافتگی افراد با محیط و از عوامل مهم تفاوت فردی به شمار میرود. این پژوهش با هدف تعیین تأثیر آموزش راهکارهای مبتنی بر هوش هیجانی بر ارتقای هوش هیجانی دانشجویان پزشکی درتهران انجام شد.
روش بررسی: پژوهش حاضر شبهآزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری، دانشجویان پزشکی شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 94-1393 در واحد پزشکی تهران بودند که 40 نفر به روش تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایشی و گواه تقسیم شدند. ابزار گردآوری اطلاعات این پژوهش پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی بار- آن بود. برای دانشجویان گروه آزمایش 8 جلسه آموزش برگزار شد.
یافته ها: بین میانگین امتیازات کسب شده گروه آزمایش قبل و بعد از آموزش، اختلاف آماری معنیداری وجود داشت. آزمون آماری T مستقل نشان دهنده تغییر در عملکرد گروه آزمایش بعد از مداخله نسبت به گروه شاهد بود (05/0>p).
نتیجهگیری: نتایج نشان داد که آموزش هوش هیجانی بر مهارت های درون فردی مقابله با فشار و خلق تاثیر دارد، گرچه این آموزش بر مهارت های بین فردی و سازگاری دانشجویان تاثیر نداشت.
واژگان کلیدی: هوش هیجانی، آموزش هوش هیجانی، مهارتهای درون فردی، مهارتهای بینفردی، مقابله با فشار، خلق کلی، سازگاری. | fa_IR |
| dc.format.extent | 225 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | MEDICAL SCIENCES JOURNAL | en_US |
| dc.subject | هوش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش هوش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای درون فردی | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای بینفردی | fa_IR |
| dc.subject | مقابله با فشار | fa_IR |
| dc.subject | خلق کلی | fa_IR |
| dc.subject | سازگاری. | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش هوش هیجانی بر ارتقای هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران پزشکی در سال 94-1393 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | تحليلي/مقطعي/توصيفي | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری علوم تربیتی، عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.citation.volume | 27 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 32 | |
| dc.citation.epage | 39 | |