نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعالی خانی, سیامکfa_IR
dc.contributor.authorزارع, محمدfa_IR
dc.contributor.authorباهنر, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorرمضان خانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorدلاوری, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorرهبانی, شبنمfa_IR
dc.contributor.authorصالحی سیچانی, مهریfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:20:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:20:11Z
dc.date.available1399-08-21T23:20:11Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:20:11Z
dc.date.issued2007-04-01en_US
dc.date.issued1386-01-12fa_IR
dc.identifier.citationعالی خانی, سیامک, زارع, محمد, باهنر, علیرضا, رمضان خانی, علی, دلاوری, علیرضا, رهبانی, شبنم, صالحی سیچانی, مهری. (1386). بررسی همبستگی بین تماشای تلویزیون و ویدئو با رفتارهای خشونت آمیز در دانش آموزان پسر دوره راهنمایی و متوسطه شهرستان پاکدشت در سال 1384. فصلنامه علوم پزشکی, 17(1), 45-49.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-95-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493252
dc.description.abstractسابقه و هدف: تحقیقات نشان می دهد احتمال دست زدن به رفتارهای خشونت آمیز متعاقب تماشای فیلمهای خشن افزایش می یابد. با توجه به گسترش شبکه های تلویزیونی و توزیع انواع فیلمهای ویدئویی و دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به آنها، بررسی همبستگی تماشای تلویزیون و ویدئو با بروز برخی رفتارها، هدف پژوهش حاضر قرار گرفت.روش بررسی: در این مطالعه تحلیلی - مقطعی، 604 دانش آموز پسر کلاس دوم راهنمایی و اول متوسطه شهرستان پاکدشت که به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند، در مورد فراوانی تماشای تلویزیون و ویدئو و همچنین رفتارهای خشونت آمیز مثل زد و خورد و دعوا، حمل سلاح (مانند چاقو و زنجیر) و زورگوئی به سایر دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گرفتند.یافته ها: دانش آموزان متوسطه بطور معنی داری ساعات بیشتری از روزهای هفته و تعطیل را به تماشای تلویزیون و ویدئو اختصاص داده بودند. همبستگی مثبت و معنی داری بین میزان ساعات تماشای این وسایل با رفتارهای خشونت آمیز وجود داشت و دانش آموزانی که با خود سلاح حمل می کردند بطور معنی داری بیشتر از سایرین زورگویی کردهبودند (p<0.01).نتیجه گیری: با توجه به اهمیت مرحله نوجوانی در یادگیری رفتارهای اجتماعی، ضرورت کنترل بیشتر والدین و مربیان در استفاده از محصولات تصویری که دانش آموزان نوجوان تماشا می کنند، توصیه می شود. همچنین توجه بیشتر مسوولان فرهنگی به جلوگیری از تهیه و ارایه فیلمهای حاوی صحنه های خشونت آمیز پیشنهاد می گردد.fa_IR
dc.format.extent125
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectتماشای تلویزیون و ویدئوfa_IR
dc.subjectخشونتfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.subjectرفتارهای خشونت آمیزfa_IR
dc.subjectاپيدميولوژيfa_IR
dc.titleبررسی همبستگی بین تماشای تلویزیون و ویدئو با رفتارهای خشونت آمیز در دانش آموزان پسر دوره راهنمایی و متوسطه شهرستان پاکدشت در سال 1384fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume17
dc.citation.issue1
dc.citation.spage45
dc.citation.epage49


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد