نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرمی, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorپارچه بافیه, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorملکی, صدیقهfa_IR
dc.contributor.authorامیرخانی, عارفfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:19:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:19:39Z
dc.date.available1399-08-21T23:19:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:19:39Z
dc.date.issued2020-09-01en_US
dc.date.issued1399-06-11fa_IR
dc.identifier.citationکرمی, محمدحسین, پارچه بافیه, سمانه, ملکی, صدیقه, امیرخانی, عارف. (1399). شایستگی بالینی پرستاران شاغل در بخش‌های اعصاب و روان بیمارستان منتخب دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷. فصلنامه علوم پزشکی, 30(3), 332-340. doi: 10.29252/iau.30.3.332fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/iau.30.3.332
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1816-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493199
dc.description.abstractسابقه و هدف: شایستگی بالینی در حرفه پرستاری از جایگاهی منحصر به فرد برخوردار است. کیفیت مراقبت در بخش­های اعصاب و روان که شامل بیمارانی با شرایط ویژه هستند حائز اهمیت است. از این رو پرستاران این بخش­ها باید از شایستگی بالینی بالایی برخوردار باشند. این مطالعه با هدف تعیین شایستگی بالینی پرستاران شاغل در بخش های اعصاب و روان‌ انجام شد. روش بررسی: در این مطالعه  توصیفی مقطعی، ۲۱۰ پرستار شاغل در بخش­های اعصاب و روان بیمارستان منتخب دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از تکمیل پرسشنامه جمعیت شناختی، عملکرد بالینی پرستاران توسط چک لیست مقیاس شایستگی بالینی در پرستاران روانپزشکی CCMHN مورد ارزیابی قرار گرفت. برای تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و استباطی در نرم افزار SPSS نسخه 21 استفاده شد.  یافته­ها: ۹/۷۰ درصد از پرستاران شایستگی بالینی در سطح خوب داشتند. بین سابقه کار و شایستگی بالینی، نوبت کاری و شایستگی بالینی و اضافه کار و شایستگی بالینی ارتباط معنی­داری وجود داشت (۰۵/۰>p). نتیجه­گیری: نتایج نشان داد که شایستگی بالینی واحدهای پژوهش در حد مطلوبی است و نیاز به برنامه ریزی به منظور توسعه آن وجود دارد. اما برنامه ریزی صحیح ساعات کاری و اجتناب از اضافه کاری در پرستاران، همچنین توزیع مناسب پرسنل بر اساس سابقه کاری و ثابت بودن شیفت­های کاری پرسنل می‌تواند به ایجاد توازن و بهبود شایستگی بالینی پرستاران کمک کند.fa_IR
dc.format.extent354
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/iau.30.3.332
dc.subjectشایستگی بالینیfa_IR
dc.subjectپرستاران روانپزشکیfa_IR
dc.subjectبخش‌های اعصاب و روانfa_IR
dc.subjectروانپرستاريfa_IR
dc.titleشایستگی بالینی پرستاران شاغل در بخش‌های اعصاب و روان بیمارستان منتخب دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانپرستاری، بیمارستان بعثت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه اپیدمیولوژی و آمار، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، تهرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue3
dc.citation.spage332
dc.citation.epage340


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد