| dc.contributor.author | دکتر محمد صاحب الزمانی | fa_IR |
| dc.contributor.author | دکتر محبوبه صفوی | fa_IR |
| dc.contributor.author | سیده ربابه ریاضی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T23:19:06Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T23:19:06Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T23:19:06Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T23:19:06Z | |
| dc.date.issued | 2005-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1384-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دکتر محمد صاحب الزمانی, دکتر محبوبه صفوی, سیده ربابه ریاضی. (1384). بررسی تاثیر آموزش برآگاهی و نگرش دختران دبیرستانهای منطقه 14 تهران نسبت به دوستی با جنس مخالف در سال 1384. فصلنامه علوم پزشکی, 15(4), 207-213. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1023-5922 | |
| dc.identifier.issn | 2008-3386 | |
| dc.identifier.uri | http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-23-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493146 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: دوستی با جنس مخالف به عنوان یک نیاز برای نوجوانان مطرح است، اما از آنجایی که در کشور اسلامی این دوستی ها منع شده است، خانواده ها، مسئولین مدارس و نیروی انتظامی گاه برخوردهای شدیدی به خاطر صحبت تلفنی یا قرار درخیابان با نوجوانان می کنند که منجر به پنهانی شدن این روابط همراه با اضطراب، خشم، افسردگی و. . . می شود که می تواند زمینه ای برای بیماریهای روانی و اخلاقی شود. آموزش می تواند با تغییر نگرش و افزودن آگاهی آنان باعث تغییر در رفتارهای نامناسب در دوستی باجنس مخالف گردد.
روش بررسی: این پژوهش یک تحقیق نیمه تجربی است که در 90 نفر از دانش آموزان دختر پایه اول و دوم از دو دبیرستان (گروه مورد و شاهد) منطقه 14 تهران که بطور تصادفی خوشه ای انتخاب شده بودند، انجام گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای است که توسط دانش آموزان گروه مورد قبل و بعد از آموزش (6 جلسه آموزش90دقیقه ای به روش بحث گروهی) و گروه شاهد در دو مرحله تکمیل گردید. یافته ها: نتایج نشان داد در آزمون اول بیشترین درصد واحدهای مورد پژوهش در هر دو گروه دارای نگرش و آگاهی متوسط بوده اما بعد از آموزش بیشترین درصد واحدهای مورد پژوهش در گروه مورد نمره نگرش مناسب کسب کردند (001/0p< )، در حالی که درگروه شاهد تفاوت معنی داری در آزمون مرحله دوم مشاهده نشد. نتیجه گیری: نتایج حاصل از این پژوهش نیاز به اجرای برنامه های آموزشی منظم و موثر را جهت ارتقا سطح آگاهی و نگرش
دانش آموزان درباره حدود دوستی با جنس مخالف مورد تایید قرار می دهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 143 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | MEDICAL SCIENCES JOURNAL | en_US |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | آگاهی | fa_IR |
| dc.subject | نگرش | fa_IR |
| dc.subject | تفکر انتقادی | fa_IR |
| dc.subject | دوستی با جنس مخالف. | fa_IR |
| dc.subject | علوم تغذيه | fa_IR |
| dc.title | بررسی تاثیر آموزش برآگاهی و نگرش دختران دبیرستانهای منطقه 14 تهران نسبت به دوستی با جنس مخالف در سال 1384 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 207 | |
| dc.citation.epage | 213 | |