نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorظفری, زهریfa_IR
dc.contributor.authorحسین زاده, امیدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:18:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:18:36Z
dc.date.available1399-08-21T23:18:36Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:18:36Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationظفری, زهری, حسین زاده, امیدعلی. (1394). تحلیل محتوای دوره روش تدریس پیشرفته در دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و مقایسه آن با سرفصل‌های مصوب. فصلنامه علوم پزشکی, 25(3), 230-237.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-993-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493092
dc.description.abstractسابقه و هدف: شالوده افزایش بهره‌وری در دانشگاه‌ها مستلزم تاکید بر اعضای هیئت علمی از نظر کیفی و به روز نشدن افراد در حرفه‌شان، با توجه به کیفیت بخشی به دوره روش تدریس پیشرفته است. این تحقیق با هدف تحلیل محتوای دوره روش تدریس پیشرفته در دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و مقایسه آن با سرفصل‌های مصوب انجام گرفت. روش بررسی: در این پژوهش توصیفی، جامعه آماری شامل تمامی اعضای هیات علمی و متخصصین گروه علوم تربیتی (110 نفر) بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 86 نفر محاسبه شد که به روش تصادفی طبقه‌ای نسبتی انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها، از پرسش‌نامه محقق ساخته استفاده گردید و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 839/0 به دست آمد. برای تحلیل داده‌های گردآوری شده از t تک‌نمونه‌ای استفاده شد. یافته‌ها: میزان تناسب آموزش ضمن خدمت دوره روش تدریس پیشرفته با توجه به سرفصل‌های مصوب دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم پزشکی تهران در حد مطلوبی بود و هر یک از عناصر برنامه درسی، شامل اهداف، محتوا، روش و ارزشیابی در وضعیت اجرا شده از دیدگاه اساتید شرکت کننده در حد مناسب و معنی‌داری بود. همچنین میزان مطلوبیت عناصر اهداف، محتوا، روش و ارزشیابی در برنامه درسی طراحی شده دوره روش تدریس پیشرفته در حد مطلوب و معنی‌دار بود. نتیجه‌گیری: در راستای کیفیت بخشی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی، باید محتوای دوره‌های ضمن خدمت به طور مستمر توسط برنامه ریزان درسی تحلیل و با سرفصل‌های مصوب تطبیق داده شوند. واژگان کلیدی: تحلیل محتوا، روش تدریس پیشرفته، آموزش ضمن خدمت.fa_IR
dc.format.extent257
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectروش تدریس پیشرفتهfa_IR
dc.subjectآموزش ضمن خدمتfa_IR
dc.subjectعلوم تربیتیfa_IR
dc.titleتحلیل محتوای دوره روش تدریس پیشرفته در دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و مقایسه آن با سرفصل‌های مصوبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد تبریز ، تبریز ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد شبستر، شبستر ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue3
dc.citation.spage230
dc.citation.epage237


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد