نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصاحب الزمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسلحشوران فرد, آسیهfa_IR
dc.contributor.authorاکبرزاده, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorمحمدیان, ربابfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:18:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:18:13Z
dc.date.available1399-08-21T23:18:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:18:13Z
dc.date.issued2011-06-01en_US
dc.date.issued1390-03-11fa_IR
dc.identifier.citationصاحب الزمانی, محمد, سلحشوران فرد, آسیه, اکبرزاده, علیرضا, محمدیان, رباب. (1390). بررسی مقایسه‌ای عوامل بازدارنده و تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، سال 1388. فصلنامه علوم پزشکی, 21(1), 38-43.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-426-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493057
dc.description.abstract  سابقه و هدف : در ایران کمتر در مورد دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی در مورد عوامل بازدارنده و تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش مطالعه­ای صورت گرفته است. هدف این مطالعه مقایسه دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی در مورد عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی اثربخش است.   روش بررسی : در یک مطالعه توصیفی-مقایسه­ای تمامی دانشجویان پرستاری ( 121 نفر) و مربیان پرستاری (21 نفر) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بررسی شدند. برای جمع­آوری داده­ها از پرسش­نامه استفاده شد. جهت تعیین اعتبارپرسشنامه از اعتبار محتوی و جهت پایایی ابزار از روش ثبات درونی (آلفای کرونباخ) استفاده شد. پرسش­نامه­ها با روش خود گزارش­دهی تکمیل شد. تحلیل داده­ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ویرایش 13 و آزمون من- ویتنی U انجام گرفت.   یافته ­ ها: از دیدگاه 21 مربی و 121 دانشجو عوامل تسهیل کننده و بازدارنده در ابعاد خصوصیات فردی دانشجویان ومربیان، محیط بالین، برنامه­ریزی آموزش و ارزشیابی بالینی نقش مهمی در آموزش بالینی اثربخش داشتنند. بین دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد عوامل تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش تفاوت آماری معنی­داری وجود داشت (03/0= p ). از سوی دیگر، بین دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد عوامل بازدارنده آموزش بالینی اثربخش تفاوت آماری معنی­داری وجود نداشت (08/0= p ).   نتیجه ­ گیری : این یافته­ها نشان دهنده اهمیت عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی است. توجه به این عوامل می­تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت آموزش بالینی دانشجویان پرستاری داشته باشد .  fa_IR
dc.format.extent443
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectآموزش پرستاریfa_IR
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectآموزش اثربخشfa_IR
dc.subjectمربیان پرستاریfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه‌ای عوامل بازدارنده و تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، سال 1388fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد مراغهfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue1
dc.citation.spage38
dc.citation.epage43


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد