نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصداقت, سمیرهfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, امیدfa_IR
dc.contributor.authorاحمدیان, حمزهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:17:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:17:54Z
dc.date.available1399-08-21T23:17:54Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:17:54Z
dc.date.issued2015-01-01en_US
dc.date.issued1393-10-11fa_IR
dc.identifier.citationصداقت, سمیره, مرادی, امید, احمدیان, حمزه. (1393). اثربخشی آموزش گروهی شناختی- رفتاری کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر پرخاشگر. فصلنامه علوم پزشکی, 24(4), 215-220.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-868-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493024
dc.description.abstractسابقه و هدف: پرخاشگری یکی از مشکلات مهم دوره نوجوانی است که پیامدهای منفی همچون تصویر ذهنی منفی در میان همسالان و آموزگاران، طرد از سوی همسالان، افت تحصیلی، مصرف مواد، مشکلات ارتباطی با خانواده و بزهکاری را در پی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی شناختی رفتاری کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر پرخاشگر صورت گرفته است. روش بررسی: این پژوهش نیمه‌آزمایشی در قالب طرح پیش آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر بانه (1519 نفر) در سال تحصیلی 92- 91 بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 40 نفر از دانش آموزان دختر پرخاشگر پایه سوم مقطع متوسطه بانه انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 20 نفر) جایگزین شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه پرخاشگری باس و پری بود. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 90 دقیقه‌ای و به صورت هفتگی تحت آموزش قرار گرفتند. برای تحلیل داده‌ها از آزمون آماری تحلیل کوواریانس یک‌طرفه استفاده شد. یافته‌ها: آموزش گروهی شناختی رفتاری کنترل خشم به طور معنی‌داری پرخاشگری کلی دانش آموزان دختر پرخاشگر را کاهش داده است (001/0 p<). نتیجه‌گیری: این پژوهش نقش و تاثیر آموزش گروهی شناختی رفتاری را بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر مورد تایید قرار می‌دهدfa_IR
dc.format.extent141
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectآموزش گروهی شناختی رفتاریfa_IR
dc.subjectکنترل خشمfa_IR
dc.subjectپرخاشگریfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش گروهی شناختی- رفتاری کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر پرخاشگرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات کردستانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندجfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندجfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue4
dc.citation.spage215
dc.citation.epage220


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد