نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرزیان پور, فرشتهfa_IR
dc.contributor.authorبازرگان, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:14:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:14:18Z
dc.date.available1399-08-21T23:14:18Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:14:18Z
dc.date.issued1999-05-01en_US
dc.date.issued1378-02-11fa_IR
dc.identifier.citationفرزیان پور, فرشته, بازرگان, عباس. (1378). ارزیابی بخش های آموزشی بالینی بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی در تهران. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 57(2), 72-78.fa_IR
dc.identifier.issn1683-1764
dc.identifier.issn1735-7322
dc.identifier.urihttp://tumj.tums.ac.ir/article-1-1477-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/492525
dc.description.abstractهدف پژوهش، طراحی الگوی ارزیابی بخشهای آموزشی بالینی، با توجه به ماهیت خاص رشته های تخصصی و فوق تخصصی به منظور بهبود شرایط لازم، جهت پرورش مهارتهای علمی و عملی، قضاوت بالینی و ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در بیمارستانهای آموزشی است. برای انجام این پژوهش یک الگوی اعتبارسنجی طراحی شد. این الگو یکی از روشهایی است که می تواند در شناسایی نقاط قوت و ضعف بخشهای آموزشی بالینی بیمارستانهای دانشگاهی موثر باشد. گامهایی که در کاربرد این الگو برداشته شد به شرح زیر می باشد: 1) بیان عوامل و اجزای تشکیل دهنده نظام مورد ارزشیابی. 2) تعیین استاندارد برای هریک از اجزا. 3) گردآوری داده های مورد نیاز درباره عوامل و اجزا. 4) تعیین اهمیت هریک از عوامل و اجزای نظام مورد ارزشیابی. 5) تحلیل داده های گردآوری شده، تلفیق آنها و رتبه بندی نظام مورد ارزشیابی بیمارستانهای فوق با مقایسه رتبه بندی سه درجه ای (قوی، رضایت بخش، غیر رضایت بخش). نتایج بدست آمده نشان می دهد که کیفیت و وضع موجود بیمارستانهای مورد مطالعه با استانداردهای تدوین شده در سطح رضایت بخش است. اما به منظور دستیابی به «درجه قوی» باید تلاش بیشتری انجام پذیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofTehran University Medical Journalen_US
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectAccreditationfa_IR
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.titleارزیابی بخش های آموزشی بالینی بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی در تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume57
dc.citation.issue2
dc.citation.spage72
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد