| dc.contributor.author | فرزیان پور, فرشته | fa_IR |
| dc.contributor.author | بازرگان, عباس | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T23:14:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T23:14:18Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T23:14:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T23:14:18Z | |
| dc.date.issued | 1999-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1378-02-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فرزیان پور, فرشته, بازرگان, عباس. (1378). ارزیابی بخش های آموزشی بالینی بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی در تهران. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 57(2), 72-78. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1683-1764 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7322 | |
| dc.identifier.uri | http://tumj.tums.ac.ir/article-1-1477-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/492525 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش، طراحی الگوی ارزیابی بخشهای آموزشی بالینی، با توجه به ماهیت خاص رشته های تخصصی و فوق تخصصی به منظور بهبود شرایط لازم، جهت پرورش مهارتهای علمی و عملی، قضاوت بالینی و ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در بیمارستانهای آموزشی است. برای انجام این پژوهش یک الگوی اعتبارسنجی طراحی شد. این الگو یکی از روشهایی است که می تواند در شناسایی نقاط قوت و ضعف بخشهای آموزشی بالینی بیمارستانهای دانشگاهی موثر باشد. گامهایی که در کاربرد این الگو برداشته شد به شرح زیر می باشد: 1) بیان عوامل و اجزای تشکیل دهنده نظام مورد ارزشیابی. 2) تعیین استاندارد برای هریک از اجزا. 3) گردآوری داده های مورد نیاز درباره عوامل و اجزا. 4) تعیین اهمیت هریک از عوامل و اجزای نظام مورد ارزشیابی. 5) تحلیل داده های گردآوری شده، تلفیق آنها و رتبه بندی نظام مورد ارزشیابی بیمارستانهای فوق با مقایسه رتبه بندی سه درجه ای (قوی، رضایت بخش، غیر رضایت بخش). نتایج بدست آمده نشان می دهد که کیفیت و وضع موجود بیمارستانهای مورد مطالعه با استانداردهای تدوین شده در سطح رضایت بخش است. اما به منظور دستیابی به «درجه قوی» باید تلاش بیشتری انجام پذیرد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Tehran University Medical Journal | en_US |
| dc.subject | آموزش بالینی | fa_IR |
| dc.subject | Accreditation | fa_IR |
| dc.subject | ارزیابی | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی بخش های آموزشی بالینی بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی در تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 57 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 72 | |
| dc.citation.epage | 78 | |