| dc.contributor.author | رضوی, سیدمنصور | fa_IR |
| dc.contributor.author | ربانی, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | توکلی, محسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T22:53:32Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T22:53:32Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T22:53:32Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T22:53:32Z | |
| dc.date.issued | 1999-06-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1378-03-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رضوی, سیدمنصور, ربانی, عباس, توکلی, محسن. (1378). بررسی وضعیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران از نظر دانشجویان. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 57(3), 70-78. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1683-1764 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7322 | |
| dc.identifier.uri | http://tumj.tums.ac.ir/article-1-1462-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/489565 | |
| dc.description.abstract | این تحقیق یک مطالعه توصیفی-تحلیلی است. جامعه مورد مطالعه در این بررسی، دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی و موضوع مورد تحلیل، نظرات این دانشجویان در مورد کیفیت تدریس معلمین خود می باشد. در این بررسی 21171 نفر به سؤالات از پیش طراحی شده در خصوص وضعیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه، در 650 درس مختلف در ترم اول و دوم سال تحصیلی 77-76 پاسخ داده اند. در این مطالعه، 14 سؤال که مجموعا اجزا یک کلیت یعنی "کیفیت تدریس" را تشکیل می دادند براساس مقیاس لیکرت تنظیم گردیده است. بالاترین مجموع نمره در این پرسشنامه 70 و پایین ترین آن 14 و متوسط نمره 42 می باشد. نمرات بالاتر و مساوی با نمره 42 به عنوان نمرات خوب و نمرات کمتر از 42 به عنوان نمرات ضعیف در نظر گرفته شده اند. نتایج حاصل از این بررسی گویای این است که در مجموع میانگین کل نمرات و انحراف معیار کل دانشکده ها، به ترتیب برابر است با 54/6 و 12/20 و 3/79 درصد از دانشجویان وضعیت تدریس اعضای هیات علمی را خوب قلمداد کرده اند. آنالیز واریانس میانگین نمرات وضعیت تدریس اعضای هیات علمی، گویای این است که اختلاف معنی داری بین میانگین نمرات دانشکده ها وجود دارد (P<0.0001). . | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Tehran University Medical Journal | en_US |
| dc.subject | ارزشیابی درس | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو | fa_IR |
| dc.subject | هیات علمی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش پزشک | fa_IR |
| dc.title | بررسی وضعیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران از نظر دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 57 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 70 | |
| dc.citation.epage | 78 | |