• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
    • دوره 55, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
    • دوره 55, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مکان مناسب برای آموزش دانشجویان پزشکی

    (ندگان)پدیدآور
    محمد اسماعیل اکبری
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    جمعیت 3/4 میلیون نفری استان اصفهان به صورت خوشه ای با رعایت نسبت درست جمعیت شهری، جمعیت حاشیه شهر و روستایی آن در سال 1368 مورد مطالعه قرار گرفتند. از این جمعیت 11230 نفر در طی ماه گذشته ابراز یک یا چند نوع ناراحتی نمودند که 9818 نفر آنها به یک مرجع جهت معالجه مراجعه کردند، و از آن میان 146 نفر در بیمارستان بستری شدند، که سهم بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه، 74 بیمار بود. همچنین در طول یک ماه گذشته 945 نفر از این جمعیت بدلایل مختلف در منزل بستری بوده اند که نسبت به بیماران بستری همزمان در بیمارستانها نسبت 6 به 1 را شامل می شود. با بهره وری از این تحقیق که تعداد بیماران سرپایی را نسبت به بستری بسیار متنوع تر و متعددتر نشان داده، جامعه را نیز محل بزرگ برای حضور بیماران آشکار و نهان نشان می دهد، بیمارستان های آموزشی را محل کافی و مناسب آموزش دانشجویان پزشکی ندانسته، حضور در مراکز آموزشی سرپایی بخصوص مراکز بهداشتی درمانی و جامعه را از ضروریات یک آموزش با کیفیت مطلوب عنوان خواهیم کرد.

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    1997-04-01
    1376-01-12
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی تهران

    شاپا
    1683-1764
    1735-7322
    URI
    http://tumj.tums.ac.ir/article-1-1660-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/489451

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب