نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمصدق‌راد, علی محمدfa_IR
dc.contributor.authorاشرفی, انسیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T22:50:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T22:50:01Z
dc.date.available1399-08-21T22:50:01Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T22:50:01Z
dc.date.issued2017-06-01en_US
dc.date.issued1396-03-11fa_IR
dc.identifier.citationمصدق‌راد, علی محمد, اشرفی, انسیه. (1396). تأثیر مدیریت کیفیت بر رضایت بیماران یک بیمارستان: گزارش کوتاه. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 75(3), 228-234.fa_IR
dc.identifier.issn1683-1764
dc.identifier.issn1735-7322
dc.identifier.urihttp://tumj.tums.ac.ir/article-1-8100-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/489076
dc.description.abstractزمینه و هدف: رضایت بیماران یکی از شاخص‌های مهم کیفیت و اثربخشی خدمات بیمارستانی است. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر سیستم مدیریت کیفیت بر میزان رضایت بیماران انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه اقدام پژوهی مشارکتی بوده که در بخش مراقبت‌های ویژه تنفسی بیمارستان لبافی‌نژاد تهران در سال ۱۳۹۲ انجام شد. با تشکیل تیم بهبود کیفیت و استفاده از مدل ده مرحله‌ای مدیریت کیفیت مصدق راد، اقدام به بهبود فرایندهای کاری بخش شد. رضایت بیماران بخش، پیش و پس از اجرای مدیریت کیفیت سنجیده شد. یافته‌ها: فرایندهای اصلی بخش اصلاح و استاندارد شدند و اهداف ارتقای فرایندهای کاری تعیین شدند. برنامه عملیاتی دستیابی به اهداف تدوین و اجرا شد. اجرای مدیریت کیفیت منجر به بهبود ۵۴/۵ درصدی کیفیت خدمات بخش و افزایش ۷/۲ درصدی رضایت بیماران شد. نتیجه‌گیری: اجرای درست یک مدل مناسب مدیریت کیفیت می‌تواند منجر به بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی و  افزایش رضایت و وفاداری بیماران شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofTehran University Medical Journalen_US
dc.subjectمدیریت کیفیتfa_IR
dc.subjectرضایت بیمارfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectبخش مراقبت‌های ویژه تنفسیfa_IR
dc.subjectبهبود مستمرfa_IR
dc.titleتأثیر مدیریت کیفیت بر رضایت بیماران یک بیمارستان: گزارش کوتاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeگزارش كوتاهfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ‌ایران.fa_IR
dc.citation.volume75
dc.citation.issue3
dc.citation.spage228
dc.citation.epage234


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد